بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 29 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


تایید مرگ 3 زائر ایرانی در عراق/ رحمانی‌فضلی خبر داد: شناسایی افرادی که تبلیغات انحرافی داشتند

ایسنا نوشت: وزیر کشور با اشاره به اینکه امسال تاکید داریم هیچ کس بدون ویزا و گذرنامه وارد عراق نشود اظهار کرد: به نیروی انتظامی و بسیج تاکید کرده‌ایم که با قاطعیت با افراد بدون ویزا در مرزها برخورد کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست خبری خود با تاکید بر اینکه محال است بگذاریم کسی بدون ویزا از کشور خارج شود، خاطر نشان کرد: در صورت مقاومت افراد بدون ویزا در برابر ناجا آن‌ها حتما بازداشت می‌شوند. ما هیچ تعارفی نداریم و این افراد را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امروز جلسه هماهنگی ستاد اربعین با حضور همه دستگاه های اجرایی و مسئولان کمیته های مختلف برگزار شد و عملکرد این ستاد مرور شد. کماکان موضوع امنیت زوار در عراق و ایران اولویت اول ماست. طبق گزارش‌های مسئولان امنیتی اطلاعاتی و انتظامی مشخص شده که ما بر اوضاع مسلطیم و فضا را دائما رصد می‌کنیم. البته زوار هم باید همکاری های لازم را با ما داشته و به توصیه های ما عمل کنند.

وزیر کشور ادامه داد: ما تا کنون شاهد هیچ گونه اقدام ضد امنیتی علیه زوار اربعین نبوده‌ایم فقط یکی دو نفر که تبلیغات انحرافی داشته را شناسایی کرده و آن‌ها را به داخل کشور بازگردانده‌ایم.

وی همچنین به زوار توصیه کرد که از اسناد هویتی خود به خوبی مراقبت کنند زیرا در روزهای گذشته شاهد مفقود شدن تعدادی از گذرنامه‌های زوار بوده‌ایم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه از زوار می خواهیم که به صورت تدریجی به کشور بازگردند، اظهار کرد: با مصوبه دولت مسأله بیمه زوار نیز تا فردا حل خواهد شد. البته ما از قبل گفته بودیم که مردم خود را بیمه کنند اما دولت هم پنج میلیارد تومان را برای بیمه زائران تصویب کرد تا کسانی که دچار حادثه شدند هزینه‌های آن‌ها پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از نشست خود با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از مرزهای رسمی کشور با ویزا خارج شده‌اند، افزود:‌ پیش بینی ما این است که در روزهای آینده حدود 300 الی 400 هزار نفر دیگر نیز از کشور خارج شوند. ما مقرر کرده‌ایم که کمیته حمل و نقل و ستاد اربعین تمهیدات لازم را برای بازگشت زائران در نظر بگیرد. ما هم تاکنون 800 دستگاه وسیله نقلیه را به عراق فرستاده‌ایم ولی هنوز مشکلات ما زیاد است. شرایط جاده‌های عراق وضعیت مناسبی ندارند و ما امیدواریم در سالهای بعد مشکلات ما رفع شود.

وزیر کشور با بیان اینکه حدود 40 ، 50 نفر از منطقه مرزی کشور عبور کرده بودند اما در ایست بازرسی‌های عراق بازداشت شده بودند، تصریح کرد: این افراد به کشور بازگردانده شدند و قرار است هر فردی بدون ویزا که وارد عراق شد دستگیر شده و به کشور بازگردانده شود.

رحمانی فضلی در مورد تمهیدات در نظر گرفته برای مقابله با سودجویان در مرزها خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها بلیط هواپیما نباید افزایش یابد اما نرخ اتوبوس‌ها را تا حداکثر دو برابر افزایش داده‌ایم. نیروی انتظامی حضور جدی در مرزها داشته و کنترل دائمی بر مرزها دارد تا با تخلفات مقابله کند.

وزیر کشور درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در زمان بازگشت زوار و احتمال ورود تروریست‌ها به همراه زوار به کشور گفت:‌ ما همان کنترل‌هایی که موقع خروج از کشور در نظر گرفته‌ایم را در موقع ورود زوار هم ادامه می‌دهیم و حتی کنترل‌ها را بیشتر می‌کنیم تا اگر کسی بخواهد به صورت قاچاقی وارد کشور شود او را شناسایی کنیم و از این نظر نگرانی خاصی نداریم.

وی تاکید کرد:‌ حادثه مهمی به جز تصادفات معمولی نداشته‌ایم که در یکی از این تصادفات سه نفر کشته شدند.

رحمانی فضلی درباره تهدید داعش علیه زوار نیز گفت:‌ تهدید داعش مرتبا انجام گرفته ولی آن‌ها قدرت هیچ گونه اقدامی را در ایران نداشته‌اند. افزایش حضور ناجا در روزهای اخیر در سطح کشور هم مربوط به مانور بوده است. تمهیدات لازم برای تامین امنیت زوار در عراق هم انجام شده است.

به گفته وزیر کشور با افراد غیر ایرانی که بدون برگه شناسایی نیز در مرزها حضور یابند برخورد شده و اجازه خروج از کشور به آن‌ها داده نمی‌شود.

رحمانی فضلی در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از مردم برای همکاری با مسئولان و نظم پذیری آن‌ها و همچنین تشکر از نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی به مردم و زوار گفت: ما باید از مسئولان عراقی نیز مخصوصا مسولان وزارت خارجه در کشور عراق تشکر کنیم زیرا آن‌ها همکاری خوبی با ما داشته اند.


خشم سعودی ها از عشق جوانان عربستانی به ایران+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک دانشجوی عربستانی در آمریکا در همایش دانشجویان خارجی دانشگاهش، پرچم ایران را در دست گرفته بود و این اقدام باعث خشم و عصبانیت گسترده سعودی ها که داعیه مالکیت عربستان را دارند، شده است.

سعودی ها با راه اندازی هشتگ «بورسیه سعودی پرچم ایران را در دست دارد» تلاش کردند خشم عمومی عربستانی ها را برانگیزند و حتی او را به خیانت متهم کردند، اما بسیاری از کاربران با حمایت از این جوان شیعه، اعتراض به او بدون اینکه دلیل اقدامش را جویا شوند، محکوم کردند.
برخی سعودی های به اصطلاح سیاستمدار نیز گفته اند که نباید این خیانت را به تمامی مردم شیعه عربستان تعمیم داد.
 
جنجال پرچم ایران در عربستان سعودی
 
این جنجال در شرایطی رخ می دهد که هم در فضای مجازی، هم در خاک عربستان و هم در میان سعودی های مقیم امریکا صدها و هزاران نفر هر روز با پرچم داعش و سایر وحشی های تکفیری رژه می روند و جای دوست و دشمن را نشان می دهند، اما تاکنون پیش نیامده که یکی از سعودی ها کمی خجالت بکشد و یا حرف از خیانت و اخراج بزند.

یکی از مفتی های وهابی نیز که شبکه های اجتماعی را بهترین راه برای مشهور شدن می داند، درباره این جوان عربستانی گفته است: اگر این خبر صحت داشته باشد باید تابعیت سعودی او لغو شود و سفارت ایران وی را به عنوان شهروند یا پناهجو بپذیرد.
 
از آنجایی که منتشر کنندگان عکس ها، تصویر دانشجویان دختر ژاپنی را با رنگ قرمز پوشانده اند، این مفتی سعودی حکمی درباره ایستادن دانشجوی عربستانی در کنار دختر ژاپنی صادر نکرده است.

همچنین این دانشمند که هنوز نمی داند ایران در امریکا سفارت ندارد، توضیح نداده که اگر اکثریت مردم عربستان دل خوشی از خانواده سعودی نداشته باشند، باید به سفارتخانه کدام کشور پناهنده شوند. لازم به ذکر است که تنها در یکی از شبکه های اجتماعی 4 میلیون کاربر فعال عربستانی وجود دارد که تقریبا همه آنها مخالف حکومت سعودی ها هستند.
 

جنجال پرچم ایران در عربستان سعودی

این دانشجو ابراهیم القمبر از استان شیعه نشین القطیف در شرق عربستان سعودی است.


اردوغان: مردم ترکیه جنگیدن رو در رو را بلد هستند

به گزارش «انتخاب» به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان که در مراسم افتتاح چندین طرح در بایبورت شرکت کرده بود ، گفت : سه شنبه گذشته یکی از دو فروند هواپیمای جنگی که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بودند، توسط اف 16 های ترکیه سرنگون شد و بعدا مشخص شد که این هواپیمای متعلق به روسیه بوده است. وی گفت : این حادثه تاسف آور در منطقه ای روی داد که صحنه درگیری شدید میان نیروهای رژیم سوریه و ترکمن های بایر بوجاک بود.

اردوغان گفت :‌ حریم مرزهای ترکیه را پیشتر هواپیماها و بالگردها و پهپادهای سوریه نقض کردند. ما بارها با حملات خمپاره ای رژیم سوریه و گروه های تروریستی مواجه شدیم. رئیس جمهور ترکیه گفت: سال 2012 میلادی یک فروند هواپیمای آموزشی ترکیه سرنگون شد. ما پس از آن مقررات مرتبط با رویارویی با تهدید را مشخص و به همه جهان اعلام کردیم. ماه مه یک فروند بالگرد سوری که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود توسط اف 16 های ترکیه سرنگون شد. هواپیماهای روسیه پیشتر نیز حریم هوایی ما را 3 و 4 اکتبر نقض کردند.

وی افزود: روسیه در دریای سیاه نیز حریم هوایی ترکیه را نقض کرد. این سومین بار بود که روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض می کرد. روس ها گفتند ما با ترکیه همکاری های راهبردی داریم اما این موضوع نمی تواند بهانه ای برای نقض حق حاکمیت ملی ترکیه باشد. من پس از وقایع 3 و 4 اکتبر با پوتین تلفنی گفتگو و تاکید کردم که این اقدامات پسندیده نیست و زشت است. به رغم آن برای سومین بار حریم هوایی ترکیه نقض شد. من در اجلاس گروه بیست نیز با پوتین گفتگو کردم. وی به من گفت که این موضوع را باید به عنوان نوعی مهمانی بپذیرید ، من نیز به وی گفتم مهمانی بدون دعوت مفهومی ندارد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: روسیه از دیدگاه ما دولت مهم و ریشه داری است. ما انتظار داریم که روسیه در چنین موضوعاتی آنگونه که شایسته است رفتار کند. اردوغان گفت: پوتین می گوید، از پشت به ما خنجر زده اند اما باید بگویم که این مردم هیچگاه به هیچکس از پشت خنجر نزده است. این ملت جنگیدن رو در رو را بلد است. ما صرف نظر از اینکه جنگ چه نتیجه ای داشته باشد همواره رو در رو جنگیده ایم. مایل نیستیم روابط ما با روسیه آسیب ببیند. مایلم روز دوشنبه در پاریی با آقای پوتین رو در رو گفتگو کنم. مایلم به ویژه بر این موضوع تاکید کنم که از تحریک غیر ضروری این مسئله ناراحتیم. وی افزود : آقای پوتین با این موضوع موافقم که هرکسی که برخورد دوگانه ای با تروریسم داشته باشد ، با آتش بازی می‌کند.


خوش تیپ‌ترین بازیکن ایران از نگاه پنج ستاره تیم‌ملی

ورزش سه: مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و سعید عزت اللهی 5 دوست صمیمی اردوهای تیم ملی هستند که همیشه کنار یکدیگری حضور دارند و اوقات فراغت خود را با هم می گذرانند. این بار با سوال هایی مشترک به سراغ این 5 بازیکن جوان رفتیم. سوال هایی که هم فوتبالی هستند و هم شخصی. شاید اطلاع از علایق این بازیکنان برای علاقمندان به فوتبال جذاب باشد. بخصوص وقتی آنها با سوالی در مورد فیلم مورد علاقه و یا صمیمی ترین دوست خود مواجه می شوند. سوال و جواب های مشترک را به ترتیب سن و ابتدا از مرتضی پورعلی گنجی آغاز می کنیم.

پورعلی گنجی و ترس از نفرین مادر
مدافع 23 ساله و آینده داری که پس از پایان قراردادش با تیان جین تدا بازیکن آزاد است و می تواند باشگاه جدید خود را با نظر خودش انتخاب کند. او که فوتبال اروپا را هدف گرفته  به بازی نکونام در ایران و راموس در رئال مادرید علاقمند است.
1- الگوی داخلی و خارجی: جواد نکونام و سرخیو راموس
2- غذای مورد علاقه: کوکو
3- تفریح مورد علاقه: وزنه زدن
4- بهترین دوست: سعید لطفی (نفت تهران)
5- بهترین تیم خارجی: رئال مادرید
6- فیلم یا کتاب مورد علاقه: راز موفقیت
7- کارتون محبوب دوران بچگی: تام و جری
8- اتومبیل محبوب: پژو 206 و فراری
9- فوتبالیست نمی شدی چکاره می شدی: والیبالیست
10- بیشتر از همه از چی میترسی: از نفرین مادر
11- دوست داری کلکسیون چی داشته باشی: توپ طلا
12- خوشتیپ ترین فوتبالیست ایران: علی دایی
13- بدتیپ ترین فوتبالیست ایران: مرتضی پورعلی گنجی

طارمی و عشق کارتون فوتبالیست ها
نفر دوم مهدی طارمی است. مهاجم 23 ساله پرسپولیس که این روزها یکی از بازیکنان محبوب تیمش محسوب می شود. طارمی که آقای گل لیگ برتر هم هست پاسخ های جالبی برای سوال ها دارد. بخصوص وقتی از او درباره تیم مورد علاقه اش می پرسیم و پاسخ می دهد رئالی شیش آتیشه است.

1- الگوی داخلی و خارجی: علی دایی و رونالدوی برزیلی
2- غذای مورد علاقه: قیمه بوشهری
3- تفریح مورد علاقه: پلی استیشن 4
4- بهترین دوست: دوست فوتبالی سردار آزمون و غیر فوتبالی هم علی بهشتیان، امیر شاطر، رضا رشیدی و وحید تبرنا.
5- بهترین تیم خارجی: رئال مادرید (شیش آتیشه)
6- فیلم یا کتاب مورد علاقه: کتاب خاطرات فرگوسن
7- کارتون محبوب دوران بچگی: فوتبالیست ها
8- اتومبیل محبوب: ماشین باز نیستم
9- فوتبالیست نمی شدی چکاره می شدی: پلیس
10- بیشتر از همه از چی میترسی: خدا
11- دوست داری کلکسیون چی داشته باشی: ساعت و کفش
12- خوشتیپ ترین فوتبالیست ایران: سوشا مکانی
13- بدتیپ ترین فوتبالیست ایران: ........

جهانبخش و جدایی نادر از سیمین
علیرضا جهانبخش سومین بازیکنی است که مقابل سوال های ما قرار می گیرد. بال ایرانی و 22 ساله آلکمار که پس از پایان دوران آسیب دیدگی این روزها به بازیکن فیکس تیمش بدل شده و در لیگ هلند و یورولیگ درخشیده. جهانبخش و پاسخ هایش هم جالب است.
1- الگوی داخلی و خارجی: مهدی مهدوی کیا و کریستیانو رونالدو
2- غذای مورد علاقه: قورمه سبزی و شامی
3- تفریح مورد علاقه: پلی استیشن و خرید
4- بهترین دوست: برادرم محمدرضا جهانبخش
5- بهترین تیم خارجی: منچستریونایتد
6- فیلم یا کتاب مورد علاقه: جدایی نادر از سیمین و کتاب های روانشناسی
7- کارتون محبوب دوران بچگی: فوتبالیست ها
8- اتومبیل محبوب: پورشه
9- فوتبالیست نمی شدی چکاره می شدی : مهندس مکانیک
10- بیشتر از همه از چی میترسی: قهر خدا و ناشکری
11- دوست داری کلکسیون چی داشته باشی: کفش و ساعت
12- خوشتیپ ترین فوتبالیست ایران: علیرضا جهانبخش
13- بدتیپ ترین فوتبالیست ایران: ........

آزمون مثل رفیقش طارمی عشق سوباسا
نفر چهارم این چالش کسی نیست جز سردار آزمون. مهاجم 20 ساله روستوف که این روزها به یک بازیکن کلیدی در ترکیب تیم ملی بدل شده. سردار هم مثل طارمی ، پورعلی گنجی و عزت اللهی طرفدار رئال مادرید است و فوتبال زلاتان را در میان بازیکنان خارجی و علی دایی را میان ایرانی ها می پسندد.

1- الگوی داخلی و خارجی: علی دایی و زلاتان ابراهیمویچ
2- غذای مورد علاقه: ماکارونی
3- تفریح مورد علاقه: اسب سواری
4- بهترین دوست: مهدی طارمی
5- بهترین تیم خارجی: رئال مادرید
6- فیلم یا کتاب مورد علاقه: فیلم رونالدو
7- کارتون محبوب دوران بچگی: فوتبالیست ها و شخصیت سوباسا
8- اتومبیل محبوب: لامبورگینی
9- فوتبالیست نمی شدی چکاره می شدی: بازیگر
10- بیشتر از همه از چی میترسی: از رفیق ناباب
11- دوست داری کلکسیون چی داشته باشی: توپ طلا
12- خوشتیپ ترین فوتبالیست ایران: مهدی طارمی
13- بدتیپ ترین فوتبالیست ایران: علیرضا بیرانوند

سعید عزت اللهی و کلکسیون ماشین
به ترتیب سن مصاحبه را آغاز کردیم تا در پایان نوبت به سعید عزت اللهی برسد. هافبک 19 ساله ای که عضو روستوف است و البته بازیکن ثابت تیم ملی. کی روش در 18 سالگی او را بازی داد تا از یک بازیکن آینده دار برای خط هافبک تیم ملی رونمایی شود. پاسخ عزت اللهی به خوشتیپ ترین و بدتیپ ترین ها جالب است. جایی که برای هر دو جواب نام خود را می گوید.
1- الگوی داخلی و خارجی: کریم باقری و پل پوگبا
2- غذای مورد علاقه: استانبولی
3- تفریح مورد علاقه: بیلیارد و بولینگ
4- بهترین دوست: بین فوتبالی ها سردار، جهانبخش و طارمی و غیر فوتبالی هم علی کاکاوند
5- بهترین تیم خارجی: رئال مادرید
6- فیلم یا کتاب مورد علاقه: شاهگوش و کتاب خاطرات فرگوسن
7- کارتون محبوب دوران بچگی: شرک
8- اتومبیل محبوب: بی ام و
9- فوتبالیست نمی شدی چکاره می شدی: خواننده
10- بیشتر از همه از چی میترسی: ارتفاع
11- دوست داری کلکسیون چی داشته باشی: ماشین
12- خوشتیپ ترین فوتبالیست ایران: سعید عزت اللهی
13- بدتیپ ترین فوتبالیست ایران: سعید عزت اللهی


ستاره پرسپولیس در مهمانی قلعه‌نویی (عکس)

محسن مسلمان شب گذشته در رستوران شاندیز مهمان امیر قلعه نویی بود.


به گزارش "ورزش سه"، ستاره هفته های گذشته پرسپولیس که با به دست آوردن اعتماد به نفسش یکی از مهره های تاثیرگذار این تیم شده، شب گذشته را در اقدامی جالب به دعوت امیر قلعه نویی پاسخ مثبت داد و مهمان او در رستورانش بود.

امیر قلعه نویی که در فصل گذشته و در زمان حضورش در استقلال نیز تلاش زیادی برای به خدمت گرفتن این هافبک موردعلاقه اش داشت، اکنون بدون توجه به حاشیه های فوتبال و ماجراهای آن درگیر کارهای شخصی اش است.


محسن مسلمان و امیر جعفری، هنرمندی که استقلالی بودنش را بارها با کری های خود به نمایش گذاشته شب گذشته در رستوران شاندیز مهمان امیر قلعه نویی بودند و البته صحبت فوتبالی جزو ارکان و کری داغ میان آنها بود.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار