امام‌جمعه شهرستان پاوه بابیان اینکه داعش از مصیبت‌های عظمای دنیای اسلام است، گفت: داعش خوارج زمانه است و عملکردش چیزی جز هراس، وحشت و کشتار مسلمانان نیست.
کد خبر: ۱۳۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 26 November 2015

امام‌جمعه شهرستان پاوه بابیان اینکه داعش از مصیبت‌های عظمای دنیای اسلام است، گفت: داعش خوارج زمانه است و عملکردش چیزی جز هراس، وحشت و کشتار مسلمانان نیست.

به گزارش مهر،ماموستا ملاقادر قادری در همایش «امت واحده اسلامی زمینه ‌ساز تمدن نوین اسلامی» که در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، بابیان اینکه وحدت رمز امنیت در کشور است و همه وظیفه‌دارند در برابر فتنه‌های زمانه ایستادگی کنند، افزود: بر کسی پوشیده نیست که مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس جانانه و در ۳۵ سال مقاومت مردانه در مقابل شبیخون فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی و هجمه رسانه‌ای و حمله نظامی ایستادگی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم ایران در طول حیات انقلاب اسلامی با استفاده از چهاراصل اساسی عقیده، رهبری، وحدت و صبر ایستادگی کردند، اظهار داشت: در هر جنگی مخالفان بدون امتیاز از کشور خارج نمی‌شدند اما در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت ملت ایران، حتی یک میلی‌متر هم از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

امام‌جمعه شهرستان پاوه بابیان اینکه وقتی جنگ بر ملت ایران تحمیل شد کسی به این فکر نبود که از کدام قومیت و چه دین و مذهبی است، عنوان کرد: مردم ایران باعقیده اسلامی و با وحدت ملی و با پیروی از منویات رهبری در برابر دشمن ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

ماموستا ملاقادر قادری با تأکید بر اینکه نیاز به‌مرور مجدد قرآن داریم، بیان داشت: در قرآن حدود ۲۸۸ آیه درباره احکام، عقیده، جنگ و صلح و غیره آمده است.

وی یادآور شد: بقیه آیات قرآن نیز درباره آسمان و زمین، کوه، معادن و مخازن است و برای اینکه وحدت اسلامی را در راستای پاسداری از تمدن اسلامی داشته باشیم باید مطالعه دقیقی روی قرآن انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در هر عصری اخلاق خاص وجود دارد و اخلاق عصر کنونی با گذشته متفاوت است، افزود: امروز در منطقه خاورمیانه افراطی‌گری، خشونت و تکفیری موج می‌زند لذا نباید از این موضوعات غافل باشیم.

نباید فرصت برآورده شدن آرزوی کافران را بدهیم

ماموستا ملاقادر قادری در ادامه با تأکید بر اینکه غفلت، از مصیبت‌های عظیم در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: یکی از آرزوهای کافران غفلت مسلمانان است لذا در این راستا نباید فرصت برآورده شدن آرزوی کافران را بدهیم.

وی بابیان اینکه همه مسلمانان باید هوشیار و در کنار هم باشند، عنوان کرد: همه مسلمانان وظیفه‌دارند در مسیر ایستادگی که قرآن مشخص کرده حرکت کنند تا شکست نخورند.

امام‌جمعه شهرستان پاوه به حمله آمریکا به عراق اشاره کرد و بابیان اینکه آن‌ها متعهد شده بودند که صدام را سرنگون کنند و اوضاع عراق را بهبود ببخشند، بیان داشت: اکنون ۱۴ سال از وعده امریکا می گذرد و شاهد هستیم که دیروز عراق بهتر از امروز آن است.

ماموستا ملاقادر قادری همچنین به حمله آمریکا به افغانستان هم اشاره کرد و یادآور شد: در این کشور بعد از گذشت ۱۵ سال همچنان شاهد کشتار مسلمانان و تخریب بلاد آن‌ها هستیم و این به خاطر وجود امریکا در منطقه است.

وی در ادامه بابیان اینکه داعش از مصیبت‌های عظمای دنیای اسلام است، گفت: داعش خوارج زمانه است و عملکردش چیزی جز هراس، وحشت و کشتار مسلمانان نیست و این نوع فعالیت‌ها زمینه‌سازی برای نابودی اسلام است.

ماموستا ملاقادر قادری خطاب به دانشجویان اهل تشیع، افزود: بیشتر داعشی های سنی هستند اما باید بدانید که اهل سنت بیشتر از اهل تشیع گرفتار فتنه داعش هستند.

امام‌جمعه شهرستان پاوه با تأکید بر اینکه اسلام مربوط به همه مذاهب است و ربطی به شیعه و سنی ندارد، عنوان کرد: هر دودی آتش نیست و این تصور که هرکسی اهل سنت باشد داعشی است درست نیست.

ماموستا ملاقادر قادری بیان داشت: در اردیبهشت‌ماه سال گذشته در دیداری با مقام معظم رهبری بر اساس گزارشی اعلام کردند که اهل سنت و کردها ۱۰ هزار شهید و ۲۰ هزار مجروح و جانباز برای انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند که در این راستا مقام معظم رهبری این موضوع را سندی مبنی بر همراه بودن کردها با انقلاب اسلامی دانست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دانشجویان باید سعی کنند از این سند در راستای همراهی و همکاری استفاده کنند، گفت: امروز در ایران امنیت داریم و این امینت با پول و قدرت تأمین نمی‌شود بلکه امنیت بافکر و اندیشه ایجاد می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار