نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دشمن، محور اقتدار کشور یعنی ولایت و ولایتمداران را نشانه گرفته است.
کد خبر: ۱۳۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 24 November 2015
به گزارش تابناک تبریز،  آیت الله محسن مجتهد شبستری شب گذشته در همایش طلاب بسیجی در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تبریز اظهار کرد: اما با وجود نظام اسلامی و تفکر بسیجی در کشور ولایت مقتدرتر خواهد بود.
وی تاکید کرد: حکم ولی فقیه حکم امام است و باید در امام و ولایت ذوب شد همانطور که امامت در اسلام ذوب شده است، بسیجی حقیقی کسی است که ذوب در ولایت و معتقد به ولایت و حقانیت آن باشد.
وی افزود: در این میان روحانیت طلایه دار فرهنگ بسیجی و مروج حقیقی آن است، روحانیت در کنار تحصیل و تهذیب باید زمان شناس و آگاه به امور زمان خود باشد.
آیت الله شبستری همچنین خاطر نشان کرد: خواب بازگشت به ایران برای آمریکا غیرقابل تعبیر است و استکبارستیزی نیز ویژگی غیر قابل تفکیک انقلاب و اندیشه اسلامی است.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: علت محبوبیت انقلاب اسلامی ایران در جهان تفکر و اندیشه ضد استکباری آن است و این تفکر ثابت خواهد ماند.
آیت الله مجتهد شبستری، ویژگی نخست بسیج و بسیجی را احساس مسؤولیت نسبت به مسائل ارزشی دانست و افزود: یک فرد بسیجی باید به فکر مسلمانان، سرنوشت جامعه، کشور و همچین جهان اسلام باشد.
وی بصیرت، آگاهی و عمق شناخت را از ویژگی های دیگر بسیجیان برشمرد و گفت: بصیرت زاییده تقوا، پارسایی و تحصیل معارف دینی است، این امور بینش قلبی را در انسان ایجاد خواهد کرد، نابینا کسی است که چشم بصیرت و دید نافذ به مسائل زمان خود نداشته باشد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پرچم اسلام باید به دست اهل بصیرت باشد و دشمن شناس بوده و شیوه های با دشمن را بشناسد.
آیت الله شبستری گفت: خمیر مایه بسیج اخلاص است، عطوفت با خودی و سختی و اقتدار در برابر کفار و ظلم ستیزی از دیگر ویژگی های بسیجیان است./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار