مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان خبر داد؛
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: آئین اختتامیه جشنواره‌های فیلم و عکس بسیج در لرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 22 November 2015

به گزارش تابناک از خرم‌آباد، فریبرز حاتمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: آیین اختتامیه جشنواره‌های فیلم و عکس استانی بسیج، سه‎شنبه این هفته در تالار شهید آوینیِ مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می‌شود.

وی در رابطه با جشنواره فیلم بسیج گفت: 30 اثر فیلم به دبیرخانه این جشنواره در لرستان رسید.


حاتمی گفت: سطح آثار نسبت به جشنواره قبلی از رشد محسوسی برخوردار بود، اما موضوعی که سبب آزردن ذهن می‌شود، پائین بودن سطح توسعه این هنر و صنعت در استان، نسبت به مقیاس‌‎ها و استاندارهای کشوری است که البته با توجه به ظرفیت‎های موجود در بین هنرمندان فیلم‎ساز هم‎استانی قابل حل است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان عنوان کرد: واضح است که بالا بردن سطح توسعه‎یافتگی و یا اقداماتی از این دست مرهون توجه به ظرفیت‎سازی و حمایت از سازندگان فیلم هم‎استانی، توسط مسئولان مرتبط است.

حاتمی افزود: در آئین اختتامیه جشنواره، از خانواده برادر جانباز نیروی پرافتخار انتظامی تجلیل می‎شود. فیلم ساخته شده حینِ مجروحیت این عزیز نیز به اکران درمی‎آید.

همچنین در این مراسم از خانواده مهاجر الی‎لله چکشی -دارای نشان هنری کشوری- نیز تجلیل می‌شود.

فریبرز حاتمی افزایش سطح کمی و کیفی آثار نسبت به دوره پیشین را از ویژگی‌های سومین دوسالانه عکس بسیج برشمرد و گفت: سطح آثار در حوزه عکس نسبت به ادوار گذشته دوسالانه از جهت کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه‎ای داشته و تصدیق هیئت محترم داوران اعزام شده از مرکز، گواه این امر است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان، با اشاره به برگزاری جشنواره عکس بسیج در لرستان اظهار کرد: جشنواره سراسری عکس بسیج در اردیبهشت‎ماه امسال در موضوعاتِ فعالیت‎های فردی و اجتماعی بسیج و همچنین زندگی ایرانی-اسلامی فراخوان داد.

حاتمی گفت: بعد از انتشار فراخوان جشنواره عکس بسیج، بیش از 300 اثر عکاسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، در مرحله انتخاب برترین‌ها، از داوران بومی و همین‌طور داوران کشوری بهره‌گیری شد که در پی آن از 301 اثر مورد ارزیابی، تعداد 35 اثر، دارای قابلیت شرکت در نمایشگاه تشخیص داده شد و نفرات برگزیده در هر بخش شامل سه اثر و در مجموع دو اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی افزود: تعداد آثار شرکت‌کننده در بخش فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج 145 اثر و همین طور در بخش سبک زندگی ایرانی-اسلامی را 156 اثر اعلام شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان چاپ عکس‎های برگزیده و پرداخت حق‌التالیف به عکاسان را نیز از ویژگی‌های این دوره از جشنواره دوسالانه بسیج لرستان برشمرد.

وی در پایان گفت: فراگیری گزیده‌های عکس در سراسر استان را می‌توان از نکات برجسته این جشنواره برشمرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
ممنون از مطالب زیباتون
http://www.markaztalar.com/
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار