گسترش تبلیغات گروههای تکفیری
فرقه های مدعی اسلامی ،برای نیل به مدیریت امت اسلام از تمام توان خود استفاده میکنند.آنان از تمامی ابزار تبلیغاتی برای اهداف خود بهره میگیرند.از شبکه های ماهواره ایی گرفته تا شبکه های اجتماعی در خدمت اهداف این گروهها میباشد.
کد خبر: ۱۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ 12 March 2015

فرقه های مدعی اسلامی ،از جمله وهابیت برای نیل به مدیریت امت اسلام از تمام توان خود استفاده میکنند. در این راه کمک و همراهی استکبار جهانی و حکومتهای ضد دینی و ضد اسلامی را نیز با خود به همراه دارند.آنان از تمامی ابزار تبلیغاتی برای اهداف خود استفاده میکنند.از شبکه های ماهواره ایی گرفته تا شبکه های اجتماعی در خدمت اهداف این گروهها میباشد.

به گزارش تابناک ارومیه،حجت‌الاسلام علی بخشی محقق و پژوهشگر حوزه وهابیت با بیان اینکه در حال حاضر رهبری جهان اسلام از بین رفته است، گفت: کشورهای جهان عرب هر کدام برای خود رهبر شدند و رهبری جهان اسلام از بین رفته است، اتحادیه عرب در انزوا قرار گرفته و موج اسلامی، عربیت را از بین می‌برد بنابراین وهابیون برای مدیریت رهبری امت اسلام تلاش می‌کنند.

فرقه های مدعی اسلامی ،از جمله وهابیت برای نیل به مدیریت امت اسلام از تمام توان خود استفاده میکنند. در این راه کمک و همراهی استکبار جهانی و حکومتهای ضد دینی و ضد اسلامی را نیز با خود به همراه دارند.آنان از تمامی ابزار تبلیغاتی برای اهداف خود بهره میگیرند.از شبکه های ماهواره ایی گرفته تا شبکه های اجتماعی در خدمت اهداف این گروهها میباشد.

بخشی در ادامه مطالب خود عنوان میکند: مدیریت و راهبری جریان‌ها و نهضت اسلامی از دیگر راهبردهای وهابیون میباشد.وی در ادامه می افزاید: آنها می‌خواهند مدیریت بیداری اسلامی که در قالب قیام‌ها و نهضت‌ها تبلور پیدا می‌کند را در اختیار بگیرند.

او با تشریح شیوه‌ها و راهکارهای تبلیغی وهابیت تکفیری، ترویج شیعه هراسی در بین مسلمانان را یکی از این شیوه‌ها ذکر کرد و گفت: آنها دنبال این هستند شیعه هراسی را در سراسر جهان نهادینه کنند.

بخشی گفت: آنها وحشت و نگرانی در بین اهل سنت به وجود آوردند و در فضای مجازی با استفاده از ابزار هنری این مسئله را ترویج می‌کنند که شیعه مثل موریانه دنیا را تصرف می‌کند. آنها با استفاده از خطبه‌های نماز جمعه، تراکت، پلاکارد، فضای مجازی و... موج تبلیغی جهانی برای ترساندن شیعه در دنیا ایجاد می‌کنند.

او تحریک احساسات اهل تسنن علیه شیعه را هدف شوم دیگر وهابیون برشمرد و اظهار کرد: وهابیت دنبال مردمی کردن حرکت‌های ضدشیعی و مردمی‌کردن گسترش وهابیت است.

بخشی افزود: فضای مجازی جهانی که فکرساز و فرهنگ‌ساز است را رها نکنیم.

او دروغ سازی و شایعه پراکنی علیه شیعه، جریان سازی مذهبی علیه شیعه و... را مورد اشاره قرار داد و افشای دروغگویی وهابیون را وظیفه شیعیان ذکر کرد.

به گفته این پژوهشگر و محقق حوزه وهابیت، پرچمدار مبارزه با وهابیون حوزه‌های علمیه و علما بوده و هستند.

در این خصوص به گزارش تسنیم ،حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری امام جمعه خوی نیز طی سخنانی گفت :یکی از پدیده‌های جدیدی که در عصر حاضر رخ داده فضای مجازی است که به دست حکومت‌ها و جریان‌هایی افتاده که بویی از چگونگی اداره حکومت نبرده‌اند.

وی گفت: چنین حکومت‌هایی با به دست گرفتن شبکه‌های اجتماعی ارزش‌های دینی و معنوی را زیر سوال برده که لازمه تغییر این فرهنگ حرکتی همه جانبه و فراگیر از طرف نظام جمهوری اسلامی و مردم را می‌طلبد.

موسوی شکوری با بیان‌ چگونگی مدیریت و سیاست‌های چنین جریان‌هایی افزود: مدیریت جریان‌های تروریستی و تهاجم فرهنگی به کمک دست به دست دادن مردم و پشتیبانی ارزش‌های دینی و اخلاقی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد:باسرمایه‌گذاری در زمینه‌های فرهنگی و آشنایی با این حوزه می‌توان ماهیت جریان را اطلاع‌رسانی کرد و برخورد لازم را برای جلوگیری از توطئه‌های فضای مجازی انجام داد.

امام جمعه خوی با اشاره به نقش روحانیون اظهار داشت: روحانیون و طلاب در این زمینه نقش برجسته‌ای دارند چراکه مردم در مساجد و اماکن فرهنگی مشارکت دارند و می‌توانند نقش روحانی در رسالت‌های سنگین را به خوبی درک کنند.

وی گفت: روحانی‌ها می‌توانند با کانون‌های موجود در سطح استان، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مشارکت داشته و نتیجه مورد نظر را با ارتباط تنگاتنگ خود به دست آورند.

به نظر میرسد نباید در مقابل چنین جریاناتی حالت تدافعی گرفت،باید با اتخاذ تدابیر سیاسی،اجتماعی و فرهنگی حالت هجومی داشت و با تدبیر و استفاده از ابزارهای تبلیغی در مقابل هجمه رسانه ایی آنان ایستاد.در این زمینه نیازمند ایجاد بسترهای فرهنگی مناسب در داخل ،آموزش نسل جوان،طرح مباحث در مدارس و خانواده ها میباشیم.تا ضمن ایمن سازی نسل جوان کشور ،سربازان جنگ نرم را نیز آماده نبرد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار