نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: کاربردی کردن مفاهیم و مبانی نورانی قرآن کریم حرکتی ارزشمند است که نباید به عناوین مختلف از ارزش و اهمیت آن کاسته شود.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 21 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در اوقاف و امور خیریه اردبیل توجه به مبانی و مفاهیم قرآن کریم را به همراه سیره و سلوک اهل بیت عصمت و طهارت نیاز اساسی امروز جامعه بشری توصیف کرد و گفت: قرآن سرمایه‌ای جاودان و بهترین راه سعادت و تعالی جامعه است و ما امروز به شدت نیازمند رجوع به پیام قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت هستیم تا بتوانیم زمینه اصلاح جامعه و نهادینه کردن برخی از الگوها و اسوه‌های شایسته را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از کلام نورانی وحی اظهار کرد: ما اگر بتوانیم دستورات قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را چراغ راه و مسیر هدایتمان قرار دهیم، قطعاً بسیاری از آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی برطرف می‌شود.

استاندار اردبیل با تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران اوقاف استان برای برگزاری مسابقات و برنامه‌های مختلف قرآنی در سطح شهرستان‌ها تصریح کرد: جدای از ترویج حفظ، قرائت و ترتیل قرآن، آشنایی اقشار مختلف جامعه با آموزه‌های بی‌کران قرآن کریم باید افزایش یابد چرا که جامعه بشری تشنه معارف نهفته در بطن قرآن است.

خدابخش با اشاره به سابقه فرهنگی و دینی اردبیل گفت: تاریخ پرافتخار استان نشان می‌دهد ترویج برنامه‌ها و آموزه‌های قرآنی که در دوره‌های مختلف با تلاش علما و خادمان قرآنی و علاقمندی مردم انجام شده توفیقات ارزنده‌ای را رقم زده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برکات قرآن به ویژه در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی باید روز به روز بیشتر نمایان شود چرا که نهادینه شدن واقعی خردورزی مورد تاکید قرآن مبین است.

خدابخش بیان کرد: قرائت قرآن در زندگى یک مسلمان آثار زیادى مى‌تواند داشته باشد چرا که همان طور که خود قرآن می‌گوید قرائت قرآن، ذکر خداوند است و با ذکر خدا دل‌ها آرام مى‌گیرد و آرامش روحى، زندگى روزمره انسان را به سوى خوشبختى سوق مى‌دهد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: چون قرآن قانون اساسى و شعار اسلام است با خواندن و توجه به معانى قرآن مى‌توان به رفتار و چگونه زیستن خود شکل داد.

وی ادامه داد: قرآن کریم مایه هدایت و رحمت است و این کتاب شریف و کلام لطیف، مربى و راهنماى انسان در رسیدن به کمال نهایى و نزدیک شدن به خداست و او را به‌سوى خیر و سعادت سوق مى‌دهد و هدف اصلى و مهمترین فایده آن انسان‌سازى و تربیت بشر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار