کد خبر: ۱۳۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 21 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: اطلاعی از وضعیت ۱۷ تن از مفقودان ایرانی در فاجعه منا در دست نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت جانباختگان منا در تالار دکتر زرین کوب ارشاد اسلامی بروجرد ضمن محکوم کردن جنایت آل سعود در رخ دادن این حادثه عظیم تاریخی و تسلیت به خانواده های جانباختگان اظهار داشت: بنابر تاکید مقام معظم رهبری باید حادثه منا را زنده نگه داشت حتی اگر ده سال هم به طول بینجامد.

وی با بیان اینکه این فاجعه تاریخی هفت هزار جانباخته در پی داشته است، افزود: حجی که باید مظهر حضور مهمانان خدا باشد به فاجعه ای بزرگ تبدیل و در حق حجاج جفا شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: دشمنان با حمایت گروههای مختلف مانند داعش علیه مسلمانان در جهان اسلام اقداماتی انجام می دهند که به نفع آنها نیست.

اوحدی تصریح کرد: اینها با جنایت هایشان در فرانسه نیز به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند.

وی با اشاره به برگزاری مجالس بزرگداشت جانباختگان منا در راستای رسیدن به هدف دفاع از حق این زائران مهاجر الی الله، اظهار داشت: رسالت سنگینی بر دوش حج و زیارت است و آن جلوگیری از مخدوش کردن چهره حج و اسلام در دنیا است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: امسال علیرغم محدودیتهایی که عربستان در اعمال حج انجام داد اما با برنامه ریزی توانستیم تا روز عید قربان مانع رخ دادن اتفاقات شویم.

وی گفت: در حادثه منا هبچ کدام از زائران و مدیر کاروانها مقصر نبودند بلکه آل سعود با بی تدبیری و بی مسئولیتی در این راستا کوتاهی کرد و این حادثه عظیم تلخ و فراموش نشدنی به وقوع پیوست.

اوحدی با اشاره به وضعیت نامعلوم ۱۷ زائر مفقود ایرانی در حادثه منا تاکید کرد: در تلاشیم هرچه زودتر وضعیت این زائران مفقود شده را مشخص و به خانواده های آنان اعلام کنیم.

تلاش برای کاهش آلام خانواده های جان باختگان هدف مسئولان است

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در پی حادثه تلخ منا همه مسئولان استان و شهرستانها به خوبی عمل کردند.

خسروی افزود: در حادثه منا ۳۳ نفر از زائران استان لرستان جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۱۴ زائر به شهرستان بروجرد تعلق دارد.

وی ادامه داد: تا کنون وضعیت زائر بروجردی فتح اله گودرزی همانند دیگر ۱۶ زائر بیت الحرام مشخص نیست که تلاش می کنیم هر چه زودتر تکلیف این زائران مهاجر الی الله مشخص شود.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان تصریح کرد: مبنای سازمان تلاش برای شفاف سازی و کاهش درد، رنج و آلام خانواده های جان باختگان حادثه منا هر چند به اندازه یکساعت است.

آل سعود باید تاوان خیانت و جنایت خود را بدهد

امام جمعه بروجرد نیز در این مراسم ادامه داد: حج یکی از ارکان محکم اسلام است و بعد از نماز بافضیلترین عبادات است.

وی افزود: بیت الله الحرام حرم امن الهی است که همه موجودات در آنجا باید امنیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز با تسلط وهابیت و آل سعود بر سرزمین حجاز حجاج نمی توانند حج محمدی و اسلامی را آنگونه که باید انجام بدهند.

حجت الاسلام ترابی گفت: امسال در روز عید قربان بیش از هفت هزار زائر در حادثه منا به‌دلیل بی تدبیری آل سعود جان خود را از دست دادند که ۴۶۵ زائر به ایران و از این تعداد ۳۳ زائر به استان لرستان تعلق داشته است.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: آل سعود باید تاوان خیانت و جنایت خود را بدهند و آنچه که این مصیبت را بر ملت ایران آسان می کند این است که جان باختگان به سعادت بزرگی دست پیدا کرده اند.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم از خانواده های جان باختگان منا تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار