کد خبر: ۱۳۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 21 November 2015

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان البرز از راه اندازی ، کتابخانه ویژه نابینایان در غرب این استان درآینده نزدیک خبرداد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شمس الله فلاح روز پنج شنبه در آیین تجلیل از کتابداران شهرستان ساوجبلاغ گفت: با راه اندازی این کتابخانه ، امکان دسترسی نابینایان به کتاب های مورد نیاز خود در غرب البرز فراهم می شود.

وی ادامه داد: امور کتابخانه های استان البرز در تلاش است تا به تناسب نیازهای مردم برای توسعه کتابخانه ها برنامه ریزی کند.

در این آیین که با حضور فرماندار ساوجبلاع،شهرداران ، اعضای شوراهای اسلامی ، اعضای انجمن کتابخانه های ساوجبلاغ و کتابداران حضور داشتند، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز با گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت آیت الله علامه طباطبایی (ره) گفت: در تلاش هستم کتابخانه نابینایان در شهر جدید هشتگرد ساخته شود.

وی از اهتمام ویژه فرماندار ساوجبلاغ و شهرداران این شهرستان در احداث کتابخانه های عمومی و بالا بردن میزان و سرانه مطالعه برای مردم شهرستان قدر دانی کرد .

فلاح از راه اندازی یک واحد کتابخانه سیار برای روستاهای فاقد کتابخانه درشهرستان خبر داد و گفت : سطح مطالعه در استان البرز باید ارتقا یابد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز از همه مسئولان خواست در بحث مطالعه و ایجاد فضا برای مردم بیشتر کمک کنند .

وی افزود : اعتقاد دارم درافزایش مطالعه باید همه دست به دست هم بدهیم تا علاوه بر افزایش سطح مطالعه ، کتاب را به خانه های مردم ببریم، کودکان را علاقه مند به مطالعه کنیم در این صورت شاهد کاهش ناهنجاری در جامعه خواهیم بود .

فلاح از مدیران خواست تا در زمینه ایجاد ایستگاه های مطالعه در تمام مناطق و محله ها اعم از پارک ها ، فضای اداری ، تاکسی ها و وسائل حمل و نقل درون و برون شهری فعالانه گام بردارند.

وی از راه اندازی سه کتابخانه در بخش چهارباغ خبر داد و گفت شرایط کتابخوانی و کتابخانه در شهرستان ساوجبلاغ بسیار مطلوب است .

در این آیین از 18 نفر از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی شهرستان ساوجبلاغ تجلیل شد.

در پایان این مراسم از دوکتاب سفیر عشق و یاس سفید به نویسندگی رقیه ابراهیمی و شاعران انجمن یاس رو نمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار