مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: تکنولوژی‎ میزان مطالعه مردم را کاهش داده است.
کد خبر: ۱۳۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 20 November 2015

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: تکنولوژی‎ میزان مطالعه مردم را کاهش داده است.

به گزارش فارس، غلامرضا جمالی‎زاده در همایش «راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی» با بیان اینکه دانشجویان بنا به ضرورت‎های مطالعات درسی، همواره با خواندن و تبادل اطلاعات سر و کار دارند، اظهار کرد: امروز با ورود تکنولوژی‎های نوین، متأسفانه میزان مطالعه مردم کاهش یافته است.

وی افزود: این فناوری‎ها گرچه در کنار سایر عوامل در کاهش کتابخوانی سهم داشته است، اما نتوانسته جایگزین کتاب شود و یا از ارزش آن بکاهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در اهمیت استفاده از فناوری‌ها و آنچه که امروزه سواد اطلاعاتی خوانده می‌شود گفت: سواد دیجیتالی و سواد اطلاعاتی فضای دیگری از مطالعه، فراگیری و تبادل اطلاعات را فرا روی همگان قرار داده است.

وی ادامه داد: در جامعه کنونی جدای از معایب فضاهای مجازی و اینترنتی، استفاده صحیح از این امکانات، سرعت دستیابی و بازیابی اطلاعات را در انبوهی از اطلاعات بالا برده است.

جمالی‌زاده در ادامه به مقایسه کتاب‌های دیجیتالی و چاپی پرداخت و تصریح کرد: کتاب‌های دیجیتالی یک سری مخاطرات از لحاظ ویرایش علمی، اخلاقی و... دارند که زیاد نمی‌توان به آنها اطمینان کرد.

وی گفت: به همین لحاظ نیاز به مراقبت در استفاده از آنها را داریم اما برای استفاده از کتاب‌های چاپی نگرانی‎ها کمتر است زیرا سالم‎تر و قابل اعتمادتر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار