معاون درمان مؤسسه‌ درمانی آستان قدس رضوی از انجام آزمایش سرطان دهانه رحم در دارالشفاء امام رضا(ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 18 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، دکتر «حمیدرضا رحیمی» ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: «پاپ اسمیر» آزمایش بسیار ساده‌ای است که به تشخیص سریع و درمان به موقع سرطان دهانه‌ رحم پیش از آن‌که پیشرفت کند، کمک می کند.

وی افزود: در آزمایش «پاپ اسمیر» نمونه‌ای از سلول‌های دهانه‌ رحم برای بررسی تغییرات خوش‌خیم یا بدخیم برداشته می‌شود.

دکتر رحیمی در تشریح این موضوع که این آزمایش برای چه کسانی لازم است، گفت: آزمایش نام برده برای زنانی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند، زنانی که چندین بار ازدواج کرده‌اند، زنانی که شوهرشان قبلا همسر مبتلا به سرطان دهانه رحم داشته، زنانی که اولین بارداری آن ها قبل از سن 20 سالگی بوده یا زایمان های متعدد داشتند، زنانی که مبتلا به عفونت های ناحیه تناسلی مثل تبخال باشند، بسیار ضروری است.

وی مصرف دخانیات را عاملی اصلی در این زمینه دانست و بیان کرد: هر چه مصرف دخانیات بالاتر باشد، خطر ابتلا به سرطان دهانه‌ رحم افزایش می‌یابد.

دکتر رحیمی با بیان اینکه قبل از انجام آزمایش «پاپ اسمیر» توجه به نکاتی ضروری است، ادامه داد: بهتر است تست «پاپ اسمیر» بعد از اتمام عادت ماهیانه انجام شود و در خلال آن به هیچ‌وجه انجام نشود.

وی تأکید کرد: همه‌ زنان ازدواج کرده باید تا سه سال متوالی «پاپ اسمیر» را انجام بدهند و در صورت طبیعی بودن نتیجه‌ آزمایش، آزمایش «پاپ اسمیر» را هر سه سال یک‌بار تکرار کنند.

دکتر رحیمی اضافه کرد: هم‌چنین در صورت وجود هر گونه ابهام در نتیجه‌ آزمایش باید طبق نظر پزشک یا ماما در فواصل کمتر تکرار شود و در صورت نیاز آزمایشات تشخیصی کامل‌تر انجام شود.

وی درباره‌ اینکه نخستین نوبت آزمایش «پاپ اسمیر» در چه زمانی است، تصریح کرد: زنان از 21 سالگی به بعد یا اینکه سه سال بعد از شروع روابط جنسی واژینال باید این آزمایش را انجام دهند.

درخور یادآوری است؛ در دارالشفاء امام رضا(ع) آزمایش «پاپ اسمیر» به هر دو روش معمولی و LBC انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار