رئیس پلیس راه فرماندهی گلستان گفت: در پی بارش های صبح چهارشنبه هم اکنون جاده های این استان لغزنده و در محورهای کوهستانی دارای مه است و رانندگان هنگام آمد و شد در این مسیرها احتیاط کنند.
کد خبر: ۱۳۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 18 November 2015
سرهنگ علی رضا قدمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: بیشتر مه گرفتگی سطح جاده ها در مسیرهای کوهستانی خوش ییلاق (آزادشهر – شاهرود) و توسکستان ( گرگان – شاهرود)وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه دید افقی در هنگام رانندگی اهمیت بسیاری دارد و تا 150 متر رانندگان با مشکل مواجه نمی شوند، افزود: وجود مه در جاده ها میزان دید را کاهش می دهد و رانندگان باید با احتیاط بیشتری حرکت کنند.
رئیس پلیس راه گلستان از رانندگان خواست در شرایط مه با چراغ روشن حرکت کرده تا خودروی عقب با مشکل مواجه نشود.
سرهنگ قدمی افزود: با وجود بارش باران و مه در محورهای ارتباطی استان، آمد و شد خودروها به صورت عادی در جریان است.
طبق گزارش اداره کل راه و شهرسازی گلستان، در این استان پنج هزار و 200 کیلومتر راه ارتباطی وجود دارد که یکهزار و 900 کیلومتر آن کوهستانی و برفگیر است.
رئیس پلیس راه فرمانددهی گلستان همچنین با اشاره به اعلام هواشناسی در خصوص وضعیت جوی استان طی 24 ساعت آینده اظهار داشت: طبق گزارش دستگاه مربوطه با کاهش محسوس دمای هوا، در بلندی ها و ارتفاعات استان شاهد بارش برف خواهیم بود.
بارش باران از بامداد چهارشنبه در استان گلستان آغاز شده است.
هوای گرگان مرکز استان هم اینک بارانی و دمای هوا 11 درجه سانتیگراد است و سرعت وزش باد 5 متر بر ثانیه واز سمت شمال می باشد.
اداره کل هواشناسی گلستان وضعیت جوی استان را برای امروز ( چهارشنبه) ابری همراه با ریزش متناوب باران و در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش پراکنده برف، کاهش نسبی دما و در پاره ای از نقاط مه آلود و با وزش باد پیش بینی کرده است.
استان گلستان که در سال های اخیر از کاهش نزولات جوی و در پی آن بحران آب و خشکسالی در رنج بود، در پاییز امسال شاهد باران های مناسبی است که این مساله باعث خوشحالی مردم و بخصوص کشاورزان این منطقه شده و نوید بخش سالی پربار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار