رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: 21 درصد از جمعیت ایران در ورزش های همگانی شرکت می کنند.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷ 17 November 2015
به گزارش ایرنا ، علی مجد آرا روز سه شنبه در مجمع سالانه هیات ورزش های همگانی استان اردبیل در نیر افزود: بر اساس سند چشم انداز باید این میزان در سال 1404 تا 50 درصد جمعیت کشور افزایش یابد.
وی بیان کرد: با توجه به وجود سند توسعه ورزش همگانی امسال از برنامه های سالیانه نیز جلوتربوده و با تداوم این وضعیت به اهداف برنامه در این افق دست خواهیم یافت .
وی اظهار کرد: کمیته تحول و برنامه ریزی در فدراسیون ورزش های همگانی تشکیل شده و حدود 60 برنامه مختلف به سند توسعه ورزش های همگانی افزوده شده است.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد جاده سلامت در شهر توریستی نیر در منطقه بولاغلار اظهار کرد: در تمام دنیا برای افزایش سلامتی شهروندان برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسبی انجام شده تا بدین وسیله سلامت اقشار مختلف جامعه تامین شود.
مجدآرا افزود: ایجاد جاده سلامت به صورت ثابت در شهرهای مختلف موجب می شود شهروندان به همراه خانواده های خود در این مکان ها ورزش کنند و سلامتی در جامعه افزایش یابد.
وی گفت: تلاش فدراسیون ورزش های همگانی توسعه ورزش همگانی در بوستان ها ، ادارات و مدارس است.
فرماندار نیر هم در این نشست از احداث هتل و خوابگاه ورزشی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد و گفت: علاوه بر احداث خوابگاه ورزشی 500 میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی و استخر شنای نیر اختصاص یافته و یک دستگاه خودرو سواری نیز به اداره ورزش و جوانان اختصاص خواهد یافت.
او اظهار کرد: ورزش همگانی باید توسعه یافته و به صورت فرهنگ عمومی درآید.
ایوب بهتاج مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان اردبیل نیز گفت: پارسال رتبه دوم کشوری در رشته ورزش های همگانی را به خود اختصاص دادیم و امیدواریم در تمام شهرهای استان این رشته را ترویج و فعالیت آن را بیشتر کنیم.
مرتضی تاج مهر ، رییس هیات ورزش های همگانی استان اردبیل هم گفت: امسال 381 برنامه در استان اجرا شد که 75 مورد آن همایش پیاده روی با خانواده بود و شش تیم استانی به مسابقات کشوری راه یافته و هشت مدال رنگارنگ کسب کردند.
او همچنین از راهیابی سه ورزشکار اردبیلی به اردوی تیم ملی خبر داد.
او به ساماندهی شش هزار ورزشکار در رشته همگانی در استان اشاره کرد و افزود: 75 درصد برنامه هایی که این هیات در تقویم سالانه خود به تصویب مجمع سالانه رسانده تحقق یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار