در سومین روز از تکریم کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در استان اردبیل:
آرام حلیم خاطرنشان ساخت: امروز باید دانشگاهیان و کتابخوانان مشکل جامعه را در نرخ پائین سرانه مطالعه تشخیص داده و برای حل آن وارد صحنه شوند و با مطالعه و تحقیق و پژوهش علمی، برای این معضل اجتماعی چاره جوئی کنند.
کد خبر: ۱۳۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 17 November 2015

در سومین روز از بیست و سومین دوره تکریم کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی، کتابداران شهرستان بیله سوار میزبان امام جمعه این شهر بودند.

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام قیاسی در دیدار خود با کتابدارن شهرستان بیله سوار ضمن تقدیر از فعالیتهای طلایه داران عرصه کتاب و کتابخوانی، توسعه فعالیتهای کتابخانه ای را زمینه ساز رشد آگاهی های عمومی و نهادینه شدن فرهنگ خردورزی دانست.

وی، کتاب را بهترین دوست انسان و سفارش اکید اسلام دانست و گفت: قرآن کریم در جای جای خود بر فریضه علم اندوزی و آگاهی تأکید دارد.

همچنین، کتابداران شهرستان بیله سوار با حضور در دفتر فرماندار این شهرستان، با رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان دیدار کردند.

بیله سوار میزبان مراسم تکریم کتابدارن و ترویج فرهنگ کتابخوانی بود

در این دیدار، آرام حلیم با اشاره به اهمیت و جایگاه والای کتاب در فرزانگی و سعادت جامعه، مطالعه کتاب را نیاز روزانه جامعه فرهیخته قلمداد کرد و گفت: تحقق فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همکاری همه مردم و مسئولان با کتابداران میسر خواهد شد.

وی، خاطرنشان ساخت: امروز باید دانشگاهیان و کتابخوانان مشکل جامعه را در نرخ پائین سرانه مطالعه تشخیص داده و برای حل آن وارد صحنه شوند و با مطالعه و تحقیق و پژوهش علمی، برای این معضل اجتماعی چاره جوئی کنند.

در رویدادی دیگر، بیله سوار میزبان مراسم تکریم کتابدارن و ترویج فرهنگ کتابخوانی بود.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار، ابراهیمی معاون فرماندار این شهرستان و جعفر نوعخواه معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همراه بود، از کتابداران، کتابخوانان و یاوران کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار تجلیل به عمل آمد.

در شهرستان نمین نیز، کتابداران با حضور در گلزار مطهر شهدا، با آرمانهای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید عهد نمودند. همچنین، کتابداران نمینی با حضور در دفتر امام جمعه این شهر، از رهنمودهای وی در ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره مند شدند.

بیله سوار میزبان مراسم تکریم کتابدارن و ترویج فرهنگ کتابخوانی بود

در این دیدار، حجت الاسلام یوسف زاده، هم اندیشی با اهالی کتاب و کتابداران را راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگی دانسته و از کتابداران خواستند تا در هم اندیشی برای رفع معضلات فرهنگی مشارکت کنند.

وی، تصریح کرد: کتابداران، پیشتازان عرصه ترویج فرهنگ مطالعه هستند لیکن نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی، نیاز به عزم عمومی و همکاری و تعامل همه ارگانها دارد.

بیله سوار میزبان مراسم تکریم کتابدارن و ترویج فرهنگ کتابخوانی بود

کتابخانه عمومی روستای پریخان از توابع شهرستان مشکین شهر نیز با مشارکت کودکان این روستا، برنامه های متعددی را در روز سوم اجرا نمود.

کتابدار این کتابخانه علاوه بر میزبانی روزانه از کودکان بازدید کننده، برنامه هائی همچون معرفی شخصیت آیت الله طباطبائی، معرفی کتابهای کتابخانه در مدارس، اجرای نمایشی بخشی از کتاب شازده کوچولو و اجرای سرود یار مهربان را با مشارکت کودکان عضو کتابخانه به اجرا درآورد.

بیله سوار میزبان مراسم تکریم کتابدارن و ترویج فرهنگ کتابخوانی بودبیله سوار میزبان مراسم تکریم کتابدارن و ترویج فرهنگ کتابخوانی بود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار