نطق کمال الدین پیرموذن به نمایندگی از کل نمایندگان آذربایجان
عجبا به جای اینکه ما از آقاي سرافراز، رئیس صداوسیما بخاطر توهين به اقوام، سياسي کردن عزاداري مردم اردبيل و جبهه گيري در انعکاس توافق برجام شکايت کنيم اما او در عوض از من و آقايان قاضي پور و شجاعي شکايت کرده است!
کد خبر: ۱۳۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 16 November 2015

آذربایجان سر ایران است و اردبیل پیشانی آن

کمال الدین پیرموذن ، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از کل نمایندگان آذربایجان نطقی را در مجلس قرائت کرد که در آن بر لزوم جلوگیری از هرگونه تبعیض و تفرقه افکنی در کشور تاکید کرد. به گزارش تابناک اردبیل، متن کامل این نطق به این شرح است:

قوجا شرقون اوجاقیسان

قوجا بابامنان قالیبسان

تاریخ لرده اوجالیبسان

قان توکوپسن آد آلیپسان

آذربایجان آذربایجان

ریشه عمیق اهانت قومی و انواع نژاد پرستی را باید بخشکانیم/ گروه های حاشیه نشین مورد فراموشی قرار گرفته اند و فقط  شش استان مورد توجه است

کمال الدین پیرموذن در نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی که به نمایندگی از کل نمایندگان آذربایجان سخنرانی می کرد، گفت:
مسئولان صدا و سیما و برنامه ریزان کشور بدانند همه ایرانیان در سراسر گیتی به آذربایجان افتخار می کنند.
نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه واکنشهایش به پخش برنامه فیتیله از صداوسیمای جمهوری اسلامی ادامه داد: آذربایجان منشأ تحولات بزرگ تاریخی در ایران، منطقه و جهان بوده است. آذربایجان سر ایران است و اردبیل پیشانی آن.

وی ادامه داد: قرار ما در قالب آرمان های بلند انقلاب اسلامی ایران بر این بود. که با بها دادن به سیره و اندیشه های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، ثروت ملی را عادلانه تقسیم کرده و به لحاظ هویت قومی هیچ تفاوتی بین اقوام ها و استان ها نگذاریم.
قرار ما این نبود برخی از اصول قانون اساسی مورد تائید امام ملت همچون اصول عدالت محور 48، 19 و 15 آنرا بیش از سه دهه به مرحله اجرا نیاوریم.

قرار ما این نبود رسانه ملی ما، بار خاطر دولت، نظام و چهره های محبوب ملت بوده و توهین به اقوام شجاع ایرانی، در آن، پایانی نداشته باشد
قرار ما این نبود برخلاف تأکید امام و رهبری به پایتخت های معنوی و رسمی شاه اسماعیل صفوی، تبریز و اردبیل همچون خاندان قاجار و پهلوی به بانیان تمدن شیعی بی مهری شود.

قرار ما این نبود نظام بانکی و پولی کشورحمایتی از هموطنان، کارآفرینان، کارگران، کشاورزان، بیکاران نداشته باشد و فرهنگیان، کارمندان و گروه های حاشیه نشین مورد فراموشی قرار گیرند و فقط به شش استان برسند.
پیرموذن اضافه کرد: بیائید در فرصت طلائی مقطع تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کشور، که در پسا تحریم با افزایش ثروت ملی صورت می پذیرد به همه این بی قراری ها، این تبعیض ها، این بی سامانی ها و نارسائی ها پایان دهیم و توسعه عملی متوازن مناطق ایران را کلید بزنیم، ریشه عمیق هرگونه اهانت قومی و انواع نژادپرستی را بخشکانیم، همه روزنه های اختلاس و توهین را ببندیم و نگذاریم جای شاکی و متشاکی در ایران عوض شود؛ احدی حق را در انحصار خود نداند.
پيرموذن که با صدای بلند مي گفت «نگذاريم جاي شاکي و متشاکي در ايران عوض شود»، خاطرنشان کرد: عجبا به جای اینکه ما از آقاي سرافراز، رئیس صداوسیما بخاطر توهين به اقوام، سياسي کردن عزاداري مردم اردبيل و جبهه گيري در انعکاس توافق برجام شکايت کنيم اما او در عوض از من و آقايان قاضي پور و شجاعي شکايت کرده است! آقاي سرافراز به عوض اين شکايت به بيانيه نمايندگان ترک زبان مجلس توجه کن! لازم است که به جاي چنين واکنشي حق اعتراض را پاس داريم .
پیرموذن در ادامه با صدای رسا افزود:

تمجید از خود نباشد من تورکم

وی سپس شعری از استاد شهریار خواند.

تورکون دیلی تک سوگلی ایستکلی دیل اولماز
اوزگه دیله قاتسون بو اصیل دیل، اصیل اولماز

پیرموذن با یادآوری اینکه: انسجام ملی و سازگاری اجتماعی در گرو احترام متقابل به فرهنگ ها، نفی تبعیض استان ها، نفی تبعیض حقوق شهروندی و همگرائی درونی زیر چتر قانون اساسی فرهنگ ملی و اسلامی است افزود: همه ما به این مهم واقفیم که در وهله نخست یک ایرانی هستیم و درکنار آن به اقوام ایرانی تعلق خاطر داریم. به اولویت های اقتصادی و اجتماعی ملت همگان به جد توجه و چاره سازی نمائیم که کم آسیب اجتماعی نداریم. پیرموذن همچنین از زحمات مظلومانه روحانی، ظریف و عراقچی و دو سال استانداری مجید خدابخش در اردبیل و همچنین از امام جمعه اردبیل به خاطر حمایت از مردم تقدیر کرد.

وی در پایان شعری بااین مضمون خواند:

شاخ درختیم پر از میوه توحید
هر رهگذری سنگ زند باک نداریم

گفتنی است کمال الدین پیرموذن اولین نماینده ای بود که به اتفاقات و حواشی برنامه تلویزیونی فتیله در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
با سلام
چه افتخار بالاتر از این که شهرمان چنین نماینده ای شجاع و جسور و صادق دارد دلسوزو بی الایش بودن جناب پیر موذن بر همگان روشن است ارزوی توفیق روز افزون ایشان را از خداوند منان خواستارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار