اجرای طرح بزرگ جم آب با هدف مسایل حفاظتی، مرتع داری، جنگل کاری، آبخیزداری با کاشت گونه های مقاوم و بومی در سطح سه هزار هکتار از اراضی شهرستان های مهران ودهلران آغاز شد
کد خبر: ۱۲۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 15 November 2015
اجرای طرح بزرگ جم آب با هدف مسایل حفاظتی، مرتع داری، جنگل کاری، آبخیزداری با کاشت گونه های مقاوم و بومی در سطح سه هزار هکتار از اراضی شهرستان های مهران ودهلران آغاز شد.

به گزارش تابناک ایلام،اجرای این طرح باهدف مسایل حفاظتی، مرتع داری، جنگل کاری، آبخیزداری با کاشت گونه های مقاوم و بومی چون عناب، کُنار، رملیک، بنه، کهور و زیرشکوب گل نرگس اجرا می شود.

حجت الله فتحی درمراسم آغاز عملیات اجرایی طرح جم آب در شهرستان مهران به خبرنگاران گفت : این طرح با هدف مسایل حفاظتی، مرتع داری، جنگل کاری، آبخیزداری با کاشت گونه های مقاوم و بومی چون عناب، کُنار، رملیک، بنه، کهور و زیرشکوب گل نرگس اجرا می شود.
وی در خصوص تفاوت این طرح با طرح مشارکتی جام (جنگل کاری اقتصادی مشارکتی) اظهار کرد: در پروژه جم آب موضوعاتی چون بیایان زدایی و آبخیزداری لحاظ شده و همچنین تلفیقی از طرح جام نیز در این پروژه به کارگیری شده است.
براساس این گزارش ، طرح جم آب با اجرای عملیات آبخیزداری شامل سامانه سطوح آبگیر باران و پخش سیلاب، خشکه چینی، گابیون بندی به منظور استفاده صحیح از نزولات جوی، جلوگیری از وقوع سیل و ذخیره نزولات آسمانی همراه است و تمام عملیات انجام شده با همکاری و مشارکت مردم و تعاونی ها انجام می گیرد و از فرسایش خاک جلوگیری کرده و موجب تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از وقوع سیل می شود.
طرح جم آب در مجموع در پنج هزار هکتار از اراضی استان ایلام با 40 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تا پایان سال جاری اجرا می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار