مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان :
برنامه زمان سال تحویل، حضور امامزادگان و روحانیون برای اقامه نماز، پاسخ به سووالات و شبهات، مشاوره و برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله برنامه ها در اجرای این طرح است.
کد خبر: ۱۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴ 11 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح آرامش بهاری در 200 بقعه متبرکه استان در نوروز 94خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: مبلغان اعزامی دوره دیده از قم و روحانیون بومی در اجرای طرح آرامش بهاری همکاری دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و امامزادگان استان از ویژه برنامه ها قبل از اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی بیان کرد: برنامه زمان سال تحویل، حضور امامزادگان و روحانیون برای اقامه نماز، پاسخ به سووالات و شبهات، مشاوره و برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله برنامه ها در اجرای این طرح است.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی در اجرای طرح آرامش بهاری یادآور شد: در اجرای این طرح 70 خیمه معرفت در بقاع متبرکه برای پاسخگویی به شبهات مردم برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اجرای طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت فاطمه زهرا (س) را از دیگر برنامه ها در نوروز 94 عنوان کرد.

وی در ادامه نشست خبری در جمع نمایندگان رسانه ها بیان کرد: این طرح نیز از دوم تا ششم فرودین 94 در 263 بقعه متبرکه و امامزادگان استان گیلان اجرا می شود.

حجت الاسلام عادلی اظهار داشت: در اجرای این طرح مبلغان اعزامی از قم و روحانیون بومی استان گیلان نیز همکاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج اندیشه های فاطمی و تبیین سیره ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا (س) از اهداف اجرای این طرح است.

وی از برپایی سفره های هفت سین فاطمی با نامهای حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع متبرکه خبر داد و یادآور شد: هفت سین فاطمی به نام های از جمله سلیمه، سعیده، سماویه، سرالله، ساجده و ... مزین می شود.

استان گیلان دارای 923 بقعه متبرکه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار