مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مسابقات کتابخوانی زن و خانواده با هدف تحکیم این بنیان مستحکم دین اسلام به انجام می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 14 November 2015

رباب عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در بیست و سومین دوره هفته کتاب در استان اردبیل برنامه‌های مختلفی از امروز تا 30 آبان ماه برگزار می‌شود که محوریت این برنامه‌ها تقویت و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد جذابیت‌های بیشتر در این زمینه برای تقویت رویکرد کتاب و کتابخوانی و کمک به خردورزی بیشتر جامعه است.

وی با بیان اینکه ما در 66 باب کتابخانه در سطح استان ارائه خدمات را به هموطنانمان انجام می‌دهیم، افزود: در کنار نهاد کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها نیز کمک کار ما در اجرای برنامه‌های این حوزه هستند که قطعا نتایج مثبتی نیز به همراه خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در مناطق محروم کتابخانه‌های سیار با همکاری شهرداری اردبیل مجهز به کتاب‌های عمومی و تخصصی راه‌اندازی شده تا ساکنان این مناطق از این بستر مناسب استفاده کنند.

عزیزخانی عنوان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی با شعار تکریم مقام کتابخوان و ترویج گفتمان کتابخوانی با برگزاری جشن ملی کتاب برگزار می‌شود که ما این جشن را فردا در مرکز کشور و 30 آبان ماه در استان اردبیل با هدف تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب برگزار می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: فردا همزمان با روز کتاب و کتابخوانی پذیرش رایگان گروه‌های مختلف برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود که این کار به صورت حضوری و یا از طریق سامانه معرفی شده به انجام می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: همه افراد می‌توانند فردا همزمان با روز کتاب و کتابخوانی از مزایای عضویت رایگان در همه کتابخانه‌های استان استفاده کنند تا هم رقم عضویت و هم سرانه مطالعه افزایش یابد.

عزیزخانی تصریح کرد: همزمان با این هفته برنامه‌های نقد کتاب و رونمایی از چندین کتاب جدید که به همت نویسندگان استان تدارک دیده شده است به انجام می‌رسد و مسابقات کتابخوانی نیز به صورت آنلاین و یا حضوری در ادارات، نهادها و دستگاه‌های مختلف به انجام می‌رسد.

وی افزود: در همین راستا مسابقات کتابخوانی زن و خانواده با هدف تحکیم این بنیان مستحکم دین اسلام به انجام می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در 30 آبان ماه برنامه استانی تجلیل از خادمان کتاب نیز برگزار شده و از فعالان این عرصه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل خواهد شد.

عزیزخانی بیان کرد: 26 آبان نشست کتابخوانان در دانشگاه پیام‌نور و همچنین 24 آبان ماه مسابقات کتابخوانی با محوریت زن و خانواده برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: افتتاح نمایشگاه پوستر با هدف معرفی فرهنگ کتاب و کتابخوانی 30 آبان ماه در کتابخانه شهید مطهری اردبیل گشایش یافته و زمینه خوبی برای معرفی ابعاد مختلف توسعه و ترویج این فرهنگ متعالی فراهم می‌آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار