نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از احداث دو کارخانه در شهرستان نیر خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 12 November 2015
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، منصور حقیقت پور در جمع اهالی نیر با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پالایشگاه فرآورده های نفتی در بخش کوراییم در روزهای آینده اجرایی می شود گفت: در این پالایشگاه روزانه 20 هزار بشکه نفت خام خوراک اولیه به فرآوردهای نفتی تبدیل خواهد شد.
او افزود: با ایجاد این کارخانه برای حدود 300 نفر از جوانان جویای کار زمینه اشتغال ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: همچنین در مسیر توسعه اقتصادی استان اردبیل دو کارخانه بزرگ داروسازی راه اندازی می شود که مربوط به کارخانه های دارو سازی شیمیایی و گیاهی است.
حققیت پور افزود: قرار است بزرگ ترین کارخانه دارو سازی شمال غرب کشور با نام سبلان با اشتغال زایی بیش از 250 نفر در نیر احداث شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و پیشرفت شهرستان نیر را در گرو توجه به توسعه راه های ارتباطی این شهرستان دانست و گفت:
هم اکنون مشکل راه های ارتباطی شهرستان نیر از اساسی ترین و جدی ترین مشکلات این مناطق است که مانع توسعه یافتگی این منطقه شده است
حقیقت پور گفت: در کنار معضل بسیار اساسی راه های ارتباطی شهرستان نیر بحث بیکاری جوانان و قشر تحصیل کرده عاملی برای مهاجرت از این مناطق به تهران و کرج شده و در برخی موارد با رشد منفی جمعیت و خالی از سکنه شدن برخی روستاها نیز مواجه هستیم که توجه مسوولان استان می تواند در کاهش و حل این مشکل تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: راه ارتباطی اصلی ترین زیرساخت برای توسعه است و در این زمینه اعتباراتی برای راه ارتباطی کورائیم به اردبیل و نیر و راه ارتباطی خلفلو از ماده از 180 اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: جاده کریق به آرموداق نیر به عنوان یک مسیر ارتباطی قدیمی می تواند موجب رونق اقتصادی هر دو منطقه شده و فاصله مرکز شهرستان را تا میانه و تهران را حدود 120 کیلومتر کاهش دهد.
حقیقت پور افزود: مطالعات پروژه راه آهن بستان آباد ، سراب ، نیر و سرعین به پایان رسیده و این طرح اقتصادی بوده و حتی می تواند زودتر از پروژه راه آهن اردبیل ، میانه به بهره برداری برسد.
به گفته وی ، با اجرایی شدن این طرح ظرفیت گردشگری منطقه افزایش می یابد.
وی در زمینه راه اندازی نواحی صنعتی در بخش کورائیم نیر گفت: با راه اندازی ناحیه صنعتی کورائیم در شهرستان نیر قابلیت راه اندازی تعدادی از صنایع در محدوده شهر کورائیم فراهم می شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار