شهردار مشهد:
شهردار مشهد با بیان اینکه متأسفانه هیچ تعریف رسمی از مدیریت شهری وجود ندارد، گفت: با بلند مرتبه‌سازی در شهر مخالف نیستم، بلکه با ساخت‌وسازها و بلند مرتبه‌سازی‌های غیر منطقی مخالفم.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 11 November 2015
سید صولت مرتضوی در کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اساساً مدیریت به معنای تدبیر است، اظهار کرد: قطعا با تدابیر لازم می‌توان یک شهر را مدیریت کرد و در همین راستا برنامه ریزی رکن اساسی مدیریت را تشکیل می‌دهد.

شهردار مشهد افزود: برای مدیریت شهری باید از دو عنصر عقل و علم استفاده کرد تا بتوان به یک نتیجه مطلوب دست یافت.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری به معنای مدیریتی بوده که تمام جنبه‌های زندگی مردم را در نظر می‌گیرد، بیان کرد: متاسفانه هیچ تعریف رسمی از مدیریت شهری وجود ندارد و اگر تعریفی هم وجود داشته باشد در عمل محقق نشده است.

مرتضوی افزود: مدیریت شهری باید بر اساس مسئولیت‌هایی که بر عهده یک دولت است فکر کند و به وسیله یک تعریف صحیح و اجتهادی عالمانه بتواند شهر را هدایت کند.

شهردار مشهد یادآور شد: موضوع بسیار مهم دیگر در بحث مدیریت شهری تامین منابع کافی برای اداره شهر است، آیا باید حاکمیت و حکومت منابع را تعریف کنند یا مردم این کار را انجام دهند و یا اینکه به صورت مشترک این اقدام انجام شود؛ این سئوالی است که متاسفانه هیچ پاسخی برای آن یافت نشده، لذا مدیریت شهری ناچار است شهر را به هر قیمتی اداره کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه با بلند مرتبه‌سازی در شهر مخالف نیستم، بلکه با ساخت‌وسازها و بلند مرتبه‌سازی‌های غیر منطقی مخالفم، گفت: ما باید شهر را هم به صورت افقی و هم عمودی توسعه دهیم اما این توسعه باید فکورانه باشد.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در بحث مدیریت شهری، شیوه‌های جلب مشارکت مردم است، آیا ما باید شهر را بفروشیم تا بتوانیم آن را اداره کنیم یا اینکه مردم هم در اداره شهر مشارکت داشته باشند.

مرتضوی یادآور شد: یکی از مباحثی که در موضوع مدیریت شهری باید به آن پرداخته شود، بحث معماری اسلامی است که ما درک درستی از آن نداشته‌ایم و باید در این همایش پاسخی برای آن پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار