هنوز تجمع چند صد نفره در شهرهای تبریز و ارومیه آغاز نشده بود که رسانه های بیگانه و معاند اقدام به انتشار اخبار مربوط به این رویداد کرده و دروغ پردازی ها و تعمیم دادن تجمعات به سراسر کشور را آغاز کردند. نمونه بارز این دروغ پراکنی ها نیز شبکه و سایت فارسی زبان بی بی سی بود که با اخبار جعلی خود، سعی در بزرگ کردن ماجرا داشت.
کد خبر: ۱۲۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 10 November 2015
به گزارش تابناک تبریز، عصر روز گذشته بود که از برخی شهرهای شمال غربی کشور و مناطق آذربایجان و ترک زبان خبر رسید که تجمعاتی در پی حرکت ناشایست برنامه فیتیله شبکه دوم سیما انجام شده است. این تجمعات البته در شرایطی بود که از چند روز قبل برخی از وابستگان به جریان های ضد انقلاب در قالب گروهک پان ترکیسم شیطنت های خصمانه خود را آغاز کرده و با سوء استفاده از احساسات مردم آذربایجان، اقدام به دعوت مردم برای برگزاری تجمع کردند.
 
در این بین هنوز تجمع چند صد نفره در شهرهای تبریز و ارومیه آغاز نشده بود که رسانه های بیگانه و معاند اقدام به انتشار اخبار مربوط به این رویداد کرده و دروغ پردازی ها و تعمیم دادن تجمعات به سراسر کشور را آغاز کردند. نمونه بارز این دروغ پراکنی ها نیز شبکه و سایت فارسی زبان بی بی سی بود که با اخبار جعلی خود، سعی در بزرگ کردن ماجرا داشت.
 

 
با توجه به عذرخواهی صداوسیما دیگر نیازی به تجمع و اعتراض نیست
 
در پی تجمعات صورت گرفته اما نادر قاضی پور در گفت و گو با ندای ارومیــه، با اشاره به حرکت ناشایست رسانه ملی  و توهین به مردم شریف آذربایجان اظهار کرد: قطعا بروز چنین حرکت هایی از جانب صداوسیما ناشایست و محکوم است و نمایندگان ملت در مجلس ضمن ابراز تاسف از این رویداد آن را پی گیری خواهند کرد.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه این حرکت ها به حساسیت های قومی در منطقه دامن میزند، اما مردم قهرمان و انقلابی آذربایجان همیشه ثابت کرده اند که پی رو خط و اصول انقلاب و رهبری اند.
 
وی افزود: آذربایجان ثابت کرده است که از اصول و آرمان های انقلاب خود هیچگاه کوتاه نمی آید.
 
قاضی پور تصریح کرد: نمایندگان ملت از طریق مجاری قانونی پیگیر این مسئله اند و قانون مندانه نسبت به احقاق حقوق آذربایجانی ها اقدام میکنند.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت و هم دلی در این برهه حساس گفت: با توجه به بحث نفوذ، مهم ترین مسئله ای که رهبری از ما میخواهند حفط وحدت است، ما اجازه نمیدهیم یکسری افراد امنیت و آرامش شهر و کشور را زیر سئوال ببرند.
 
قاضی پور تاکید کرد: صداوسیما با پایین کشیدن فیتیله اش از مردم عذرخواهی کرد و با توجه به این عذرخواهی دیگر نیازی به تجمع اعتراض آمیز نیست چرا که ما پی گیر قضیه هستیم.
 
هیچیک از شهروندان در تجمعات کشته و یا زخمی نشده اند
 
از سوی دیگر نیز فرماندار ارومیه گفت: متاسفانه رسانه های معاند در اقدامی مذبوحانه اعلام کرده اند که در تجمع عصر امروز یک نفر از شهروندان ارومیه کشته شده است که دروغی بیش نیست و فرد اعلام شده در صحت سلامت می باشد و هیچیک از شهروندان در تجمعات امروز عصر کشته و یا زخمی نشده اند.
 
 حسنخانی با اشاره به اخبار منتشر شده در سایت های معاند نظام مبنی بر کشته شدن یکی از شهروندان در تجمع عصر امروز در ارومیه اعلام کرد، هیچ کدام از شهروندان در این تجمع کشته و زخمی نشده است.
 
وی با احترام به احساسات پاک مردم اذربایجان غربی در واکنش به برنامه پخش شده در شبکه دو سیما گفت: رییس رسانه ملی نیز به دلیل پخش این برنامه از مردم آذربایجان عذرخواهی نموده و قول برخورد با عوامل سازنده و مجریان این برنامه را اعلام کرده است.
 
وی ادامه داد : استاندارمحترم آذربایجان غربی نیز با ارسال نامه به وزیر محترم کشور و رییس شورای امنیت ملی و حضور خود در تهران جهت پیگیری موضوع خواستار مجازات عوامل سازنده این برنامه شده است.
 
کشته سازی و تصویرسازی برای سرپوشی بر تجمعات چند صدنفری
 
در این بین سایت محلی آناج نیز در گزارشی به تجمع چند صد نفری در تبریز اشاره کرد و نوشت: در حالی که گروه‌های قوم گرای افراطی با پشتیبانی جریانات معاند خارجی و جریان سازی شبکه های ماهواره ای معلوم الحال به شدت در فضای مجازی برای تشویش اذهان عمومی و برگزاری تظاهرات تبلیغ می‌کردند و خبر از حضور چند صد هزاری نفری مردم می‌دادند، افراد معدودی در تجمع شرکت کردند. این جریانات ادعاها داشتند تظاهرات آرامی به پا خواهند کرد اما واقعیت موجود چیز دیگری را نشان می دهد.
 
نیروهای انتظامی که برای برقراری نظم عمومی و جلوگیری از ورود خسارت به اموال عمومی و مردم در صحنه حضور داشتند، با تشکیل تجمع محدود در دو نقطه از شهر تبریز افراد را دعوت به آرامش کردند، نیروهای انتظامی حتی در مقابل استانداری اجازه دادند تا برخی تظاهرکنندگان حرف‌ها و مواضع خود را به گوش مسئولین برسانند، اما متاسفانه این افراد که شمار آنها به دویست نفر هم نمی رسید به نیروهای نظامی حمله ور شده و شعارهای تندی را نیز سر دادند.
 
مشاهدات میدانی حاکیست نیروهای انتظامی برای جلوگیری از وقوع درگیری عقب نشینی کردند تا بلکه تظاهرکنندگان آرام شوند اما آنان با پرتاب سنگ به سمت نیروهای پلیس تعدادی از عوامل نیروهای انتظامی را به شدت زخمی کردند.
 
نکته قابل توجه ماجرای امروز عصر تبریز این بود مردم عادی که برای انجام امورات روزمره‌ی خود در مرکز شهر حضور داشتند از این اقدامات تجمع کنندگان بسیار  وحشت زده شده و ناراحت بودند، البته متاسفانه تجمع کنندگان به مردم عادی که مشغول فعالیت روزمره ی خود و گذر از معابر بودند نیز توهین می کردند.  شعار " هرکس کی بی طرفدی فارس دان دا بی شرف دی" نثار مردمی می شد که با نگاه های منتقد خود تماشاگر اوضاع بوجود آمده در معابر مرکزی شهر تبریز بودند.
 
این شعار و رفتار تند تجمع کنندگان که بیشتر شبیه آشوب بود، بسیاری از مردم  را آزرده خاطر کرد، از آنجایی که تعداد این افراد بسیار اندک بود سعی داشتند مردم عادی را با خود همراه کنند اما زمانی که بی رغبتی شهروندان را برای شرکت در تجمع را مشاهده کردند، آنها را به باد فحش‌ و ناسزا می گرفتند. عصبانیت این عده معدود به حدی بود که به خودروهای سواری مردم عادی نیز رحم نکرده و با پرتاب سنگ موجب تحمل خسارت مردم شدند.
 
نوع تظاهرات و افراد هرچند معدودی که در آن شرکت کرده بودند؛ نشان از این داشت که برنامه کاملا از پیش طراحی شده بوده و دست‌های پشت پرده تنها قصد آشوب و امنیتی کردن فضای شهر را داشتند.
 
گزارش منابع آگاه حاکیست در بین تظاهرکنندگان در تبریز تعدادی از شهرستانهای اطراف نیز دیده می‌شد و اقدامات هماهنگ شده ای برای پررنگ تر کردن بازتاب رسانه ای تجمع در شهرهای بزرگ مثل تبریز انجام شده است.
 
به نظر می رسد، هدف اصلی این تجمعات بسترسازی برای ایجاد یک فتنه پیچیده قومی باشد، چرا که همت بیشتر تجمع کنندگان در مستند سازی تصویری و بزرگ نمایی حوادث روی داده بوده به نحوی که بررسی روند فعالیت های موجود در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که  حتی در ساعات و روزهای آتی کار به کشته سازی و نماد سازی برای گرم نگه داشتن احساسات مردمی نیز بکشد.
 
استفاده از عکس های آرشیوی مانند آتش زدن اتوبوس در ناآرامی های فنته ۸۸ در تهران و ماجراهای تاسف بار سال ۸۵ تبریز در میان عکس های تجمعات تبریز نشان بر برنامه ریزی دقیق این گروهها برای بزرگ نمایی و ادامه ی این ماجراجویی ها دارد.
 
دروغی که خیلی زود آشکار شد
 
سایت محلی ندای ارومیه در آذربایجان شرقی پس از انتشار تصویری در شبکه های مجازی مبنی بر مرگ یک جوان ارومیه ای در تجمع  ارومیه گفت و گویی با این جوان انجام داد تا دروغ پراکنی رسانه های معاند و فعالان شبکه های اجتماعی برای ترغیب احساسات مردم رو شود.
 
این جوان در این گفتگو اظهار داشت: بنده اصلا در چنین برنامه ای نبودم و عکس از صفحه شخصی من برداشته شده است.
 
پروژه‌ کشته‌ سازی به عنوان یک الگوی غربی در انقلاب های مخلملی و شورش های محلی برای القاء جو روانی بر علیه حاکمیت انجام میگیرد. این پروژه در کشور نخست در ۲۵ خرداد ۸۸ با تهاجم سازمان‌ یافته به یک حوزه مقاومت بسیج در غرب تهران کلید خورد.
 
این توطئه‌ بسیار پیچیده سپس در خرداد ۸۸ با قتل «ندا آقاسلطان» در حوالی امیرآباد تهران و بازتاب بسیار گسترده‌ آن در رسانه ‌های بیگانه، مجازی و دیجیتالی وارد مرحله‌ ای جدید شد.
 
بنا بر این گزارش، فتنه ‌گران و گروهک‌ های ضد انقلاب در ادامه‌ پروژه‌ کشته‌ سازی، با اعلام کشته شدن ۷۲ نفر و عملیاتی‌ نمودن سناریوی جنگ روانی، «ترانه موسوی» و «سعیده پورآقایی»، عملیات فریب و دستکاری افکار عمومی را پیچیده‌تر ساختند.   
 


 
تصویر جوان ارومیه ای که توسط گروه های ضد انقلاب به عنوان فرد کشته شده در تظاهرات مطرح شد
 
از سوی دیگر نیز در حالی که شبکه های معاند برای جوان ارومیه ای اعلامیه هم چاپ کرده بودند، بعد از انتشار فیلم اعلام سلامتی وی این گروه ها در پیامی اخبار خود را تکذیب کردند.
 
جا زدن تصویر بازداشت اراذل و اوباش تهرانی به جای تصاویر تجمع دیروز
 
چطور فرد دستگیر شده در هوای سرد و بارانی ارومیه لباس آستین کوتاه پوشیده است؟/ لباس پلیس مشکی و مربوط به نیروی ویژه تهران است/ لیوان آب قند در میان تظاهرات روز دوشنبه چه میکند؟
 

 
اینجا ارومیه نیست! ایران هم نیست
 
در تصاویر زیر مشخص است که اصلا معماری شهری مربوط به ایران نیست و خیابان امام(ره) ارومیه هیچ شباهتی به این تصویر ندارد. این تصویر که مربوط به یک آتش سوزی در بحرین است به جای حوادث ارومیه جا زده است. 
 
 
 


 
تصویر خیابان امام ارومیه
 

 
اتوبوس فتنه در ارومیه
 
شبکه های ضدانقلاب با جا زدن تصاویر فتنه ۸۸ و انقلاب بحرین به جای اتفاقات امروز ارومیه و تبریز سعی در دروغ پردازی و بزرگ نمایی دارند.
 

 
چه کسی سوخته است؟
 
جست و جوی تصویر سوختگی زیر در موتور جست و جوی گوگل که نشان میدهد مربوط به مسائل پزشکی است:
 
 
 
 منبع:دانا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :