یک مقام مسئول در استانداری خراسان رضوی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی درباره ورودی های شهر مشهد گفت: وضعیت ورودی های مشهد در چند سال اخیر به نسبت قبل بهبود یافته اما همچنان در شان و جایگاه مشهد الرضا (ع) نیست.
کد خبر: ۱۲۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 09 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محمد مقدوری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 17 آبان در استانداری خراسان رضوی برگزار شد،  با اشاره به مصوبه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی مشهد،2017 عنوان کرد: کارگروه عمرانی این طرح با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده است  همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد نیز به مساله مشهد 2017 توجه ویژه‌ای دارد اما در بخش ملی هم با وجود پیگیری های متعدد و ویژه استاندار و وزیر راه و شهرسازی هنوز اعتبار ویژه ملی به این موضوع اختصاص نیافته است.
وی افزود: طرح‌های زیادی به‌منظور تسهیل در رفت‌وآمد در ورودی‌ها صورت گرفته است، ایجاد کنار گذر برای ورودی شمالی مشهد به‌جهت هدایت بخشی از ترافیک به این  محدوده از جمله این اقدامات بوده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین تاسیس آزادراه مشهد-قوچان و راه‌اندازی قطار شهری مشهد- گلبهار از دیگر پروژه‌های تاثیرگذار به منظور تسهیل در رفت و آمد در ورودی‌ها بوده است، ورودی غرب شامل جاده نیشابور- تربت و ورودی جنوب نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند اما به دلیل عبور نفت‌کش‎ها و وسایل حمل سوخت از این ورودی ها با چالش های زیادی روبه رو هستیم.
عکس:ذباح
وی به مبلمان شهری به عنوان یکی از موضوعات مهم شهرسازی اشاره و عنوان کرد: زیباسازی شهرها مهمترین اولویت اجرایی در حال حاضر است خوشبختانه شهر مشهد در چند سال اخیر ظاهر بسیار بهتری پیدا کرده است.
مقدوری پرداختن به مبلمان شهری را از اولویت های مشهد دانست و اظهار کرد: در این زمینه از حدود یک ماه قبل در گام نخست شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب از سیاست ها و راهبردهای اصلی شهرسازی را در استان آغاز کرده ایم.
وی گفت: تمام مصوبات کمیسیون ماده پنج باید طی 24 ساعت بر روی سایت این کمیسیون انعکاس یابد و در اختیار همگان قرار گیرد.
مقدوری تصحیح برنامه ها و اشکالات برنامه ریزی های شهری را از دیگر اولویت های استان دانست و افزود: طرح جامع و تفصیلی شهر که تاکنون 20 ساله طراحی می شد باید اصلاح شود.
وی با بیان این که هماهنگ شدن مدیریت شهری و نزدیک کردن برنامه های مهم به مدیریت واحد شهری از دیگر امور در حال انجام است ادامه داد: بسیاری از مباحث مهم در حوزه شهری در استان به عنوان الگو و به صورت آزمایشی آغاز شده که به مرور به سایر نقاط توسعه می یابد.
مقدوری، اصلاح، بهبود و توجه جدی به مبلمان شهری را از دیگر اولویت های استان در این دوره دانست و گفت: امروز شهرهای ما نیازمند نظم، انضباط و ظاهر زیبا تر برای تامین خدمات مورد نیاز شهروندان است.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، گفت : از 120 هزار واحد مسکن مهراستان تاکنون 73 هزار واحد به بهره‌ برداری رسیده است.
محمد مقدوری افزود: با پیشرفت 98 درصدی ساخت شش هزار واحد مسکن دیگر انتظار می رود این مسکن ها تا یک ماه آینده آماده بهره برداری شود.
مقدوری با اشاره به دیگر اقدامات انجام گرفته، تصریح کرد: تصحیح برنامه‌ریزی‌های گذشته که اشکالات زیادی داشتند نیز در برنامه قرار گرفته است با توجه به این که سابقه شهرسازی در ایران کمتر از 60 سال است، بسیاری از طرح‌ها نیازمند تصحیح هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار