دیبر کل مجمع دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه ایلام گفت:
دانشگاه ماکت کوچک‌شده‌ای از جامعه و محلی برای بالا بردن سواد و معرفت سیاسی و فرهنگی است و مسئولان باید زمینه را برای فعالیت دانشجویان ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۲۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 08 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، دیبر کل مجمع دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه ایلام گفت: دانشجویان فعال تشکل‌ها به‌عنوان مدیران و فعالان جامعه‌ی فردا در این تشکل‌ها فرصت اشتباه کردن و کسب تجربه را به دست می‌آورند و باتجربه‌های گران‌سنگ دانشجویی وارد جامعه شوند.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام گزارش داد، «مهدی فیلی» - ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه ماکت کوچک‌شده‌ای از جامعه و محلی برای بالا بردن سواد و معرفت سیاسی و فرهنگی است و مسئولان باید زمینه را برای فعالیت دانشجویان  ایجاد کنند.

وی  حضور دانشجویان در چنین تشکل‌هایی را لازمه‌ی پویایی دانشگاه دانست و گفت: دانشجویان فعال تشکل‌ها به‌عنوان مدیران و فعالان جامعه‌ی فردا در این تشکل‌ها فرصت اشتباه کردن و کسب تجربه را به دست می‌آورند و با تجربه‌های گران‌سنگ دانشجویی وارد جامعه شوند.

دیبر کل مجمع دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه ایلام اعضای  مجمع عمومی را بالاترین ناظران بر عملکرد اعضای شورای مرکزی دانست و تأکید کرد: دانشجویان مجمع عمومی با فعالیت خود هم نشاط‌بخش فضای دانشگاه باشند و هم به کسب تجربه بپردازند.

«مسعود بیگی» - قائم‌مقام و سخنگوی مجمع دانشجویان  پیرو خط امام (ره) دانشگاه ایلام ضمن تشریح تاریخچه‌ای از تشکیل این تشکل و اهداف، خط‌مشی و  چهارچوب آن اظهار کرد: شورای اصلی مجمع دانشجویان پیرو خط امام از نه نفر تشکیل‌شده و یک  مجمع مشورتی هم وجود دارد  که هدف آن اظهارنظر دانشجویان برای برنامه‌ریزی و  ارائه ایده و نظر است و این نظرات  به شورای مرکزی برای بررسی و اجرا انتقال داده می‌شود.

 
«امید رستمی» - دبیر کمیته سیاسی با تأکید بر اهداف  و چارچوب‌های  مجمع گفت: هدف از تشکیل این مجمع پویایی فضای دانشگاه با خط‌مشی اصلاح‌طلبی است و اصلاح‌طلبی  یعنی تغییر تدریجی و آرام در نارسایی‌ها و حل آرام مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم وظیفه‌ی تشکل‌های دانشجویی را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با آگاه‌بخشی به جامعه در ایام انتخابات نقش اصلی خود را این زمینه ایفا کنیم.

 «محمدیان» - عضو سابق مجمع  ضمن تشکر از حضور و استقبال دانشجویان  به مقایسه وضعیت دانشگاه ایلام  در سال 1390 و 1394 پرداخت و اظهار کرد: تک‌صدایی در سال 1390 بر دانشگاه حاکم بود و اسکلت دانشگاه در دست  عده‌ای خاص بود اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر ریاست دانشگاه  تغییراتی در محیط دانشگاه به وجود آمد  و به‌مرور از حالت تک‌صدایی خارج شد.

وی تأکید کرد: دانشگاه باید محیط تحلیل سیاسی باشد و باید چندصدایی باشد و هدف مجمع  دانشجویان پیرو خط امام (ره) اصلاح فضای دانشگاه است.

به گزارش ایسنا، در این نشست اعضای مجمع عمومی دغدغه‌های خود را با اعضای شورای مرکزی این تشکل سیاسی در میان گذاشتند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار