از لابلای خبرهای استان:
سایر خبرها: برای احداث راه آهن فردوس که اعتبارات آن نیز تخصیص یافته، منتظر اقدامات دولت هستیم/ معاون برنامه ريزي و عمراني فرمانداری فردوس منصوب شد/ راه‌اندازي سينماي ديجيتال در جنوب خراسان جنوبی پیگیری می شود/ دانش‌آموزان دختر نهبندانی عازم اردوهای راهیان نور شدند/ سپرده گذاران موسسه میزان منتظر پیامک بانک صادرات باشند/ برای مواجهه با پدیده ال‎نینو آمادگی داریم
کد خبر: ۱۲۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۲ 08 November 2015

مهندس حلاج مقدم شهردار فردوس دیروز اعلام کرد: دولت در مناطقی که در نقشه طرح تفصیلی شهر به عنوان بافت فرسوده مشخص شده است، از محل مصوبه هیات دولت، تسهیلات پرداخت می کند.

مهندس حلاج مقدم گفت: شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران ،متولی اجرای این طرح است و شهرداری فردوس هرگونه حمایت لازم را به عمل خواهد آورد تا نوسازی بافت های فرسوده تسریع شود.

به گزارش تابناک، تسهیلات بازسازی بافت های فرسوده شهری حسب مصوبه ابلاغی هیئت وزیران توسط بانک مرکزی پرداخت خواهدشد و طبق سهمیه تعیین شده، شهرهای با جمعیت کمتر از 200هزار نفر مبلغ 300میلیون ریال تسهیلات با سود 10درصد در دوره باز پرداخت 12ساله به متقاضیان پرداخت می شود. حسب این مصوبه تا پایان فونداسیون 15درصد و تا پایان اسکلت واجرای سقف 25درصد،تا پایان سفت کاری 35درصد و تا پایان نازک کاری 25درصد این تسهیلات با نظارت شهرداری ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

شهردار فردوس از شهروندان فردوسی که منازلشان در داخل محدوده بافت های فرسوده واقع شده دعوت کرد تا با توجه به قرارگرفتن شهرستان فردوس بر روی گسل زلزله و لزوم ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها،با استفاده از فرصت اعطای تسهیلات بافت های فرسوده شهری،نسبت به بهسازی ومقاوم سازی منازل خود اقدام نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد که با اعطای این تسهیلات و ساخت واحد های مسکونی نوساز علاوه بر بازسازی بافت های فرسوده، شاهد تامین امنیت جانی ساکنین محل نیز باشیم.

امام جمعه شهرستان فردوس: برای احداث راه آهن فردوس که اعتبارات آن نیز تخصیص یافته، منتظر اقدامات دولت هستیم

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه شهرستان فردوس اعلام کرد: تقسیم عادلانه اعتبارات و احداث راه آهن فردوس که اعتبارات آن نیز تخصیص پیدا کرده و منتظر اقدامات دولت است، مهمترین مطالباتی است که عموم مردم این شهرستان از مسئولان انتظار پیگیری و اقدام دارند.

حجت الاسلام بابایی تاکید کرد: راه های مواصلاتی بین بیرجند - فردوس، فردوس- دیهوک و فردوس- بجستان حادثه ساز است و باید هر چه زودتر نسبت به اصلاح مسیر و تعریض و احداث بزرگراه های ارتباطی اقدام عاجل صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان فردوس همچنین گفت: تقسیم عادلانه اعتبارات دولت جهت اشتغال و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رفع نواقص شهری از دیگر مطالبات عمومی مردم شهرستان فردوس است.

استاندار خراسان جنوبی، معاون برنامه ريزي و عمراني فرمانداری فردوس را منصوب کرد

وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبي با صدور حکمی ، مهندس احمد حلاج مقدم را به سمت معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان فردوس منصوب کرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي، در حکم انتصاب مهندس حلاج مقدم معاون جدید برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان فردوس،آمده است: اميد است بتوانید با توكل به خداوند متعال ضمن بهره گيري از ظرفيت ها و توان موجود ، با اتخاذ تدابير مناسب در مسير تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ، انديشه هاي والاي بنيانگذار انقلاب اسلامي، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و برنامه هاي دولت تدبير و اميد تلاش نموده و در انجام وظايف محوله جهت تحقق اهداف سازماني موفق و مويد باشید.

مدیرکل ارشاد نهبندان: راه‌اندازي سينماي ديجيتال در جنوب خراسان جنوبی پیگیری می شود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي در دیدار با فرماندار نهبندان از پیگیری های این سازمان برای تسریع در راه‌اندازي سينماي ديجيتال در نهبندان خبر داد.

مهندس اصغر نظافت فرماندار نهبندان در ديدار مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي با بيان اينكه اين شهرستان به عنوان ورودي استان خراسان جنوبي و پيشاني اين استان است گفت: به این موقعیت ویژه بايد به عنوان يك فرصت نگاه شود.

مهندس نظافت همچنین اظهار داشت: مباحت فرهنگي در حقيقت مسائل كليدي هر شهر و منطقه‌اي است كه بايد بيش از پيش به آنها توجه كرد و درصدد رفع مشكلات مباحث فرهنگي باشيم.

وی از مسائل فرهنگي به عنوان مسائل مهم و اساسي ياد كرد و گفت: اگر مشكلات فرهنگي اين شهرستان مرتفع شود بسياري از مشكلات حل و رفع خواهد شد.

فرماندار نهبندان همچنین با تاكيد بر اينكه جامعه به نشاط و اميد نياز دارد گفت: اين مهم سبب تقويت برنامه‌ها و رشد و ارتقاء فرهنگي مي‌شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي نيز در اين ديدار از راه‌اندازي سينماي ديجيتال اين شهرستان در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: اميد است در دهه فجر امسال نگارخانه شهرستان نهبندان نيز مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

احمد محبي همچنین بر تقويت شوراي فرهنگ عمومي تاكيد كرد و گفت: بسياري از مسائل و مشكلات فرهنگي در اين شورا مطرح و در ارتباط با آن تصميم‌گيري مي‌شود.

دانش‌آموزان دختر نهبندانی عازم اردوهای راهیان نور شدند

156 دانش‌آموز دختر دبیرستانی از 7 مدرسه در شهرستان نهبندان با چهار دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

جوان مسئول بسیج دانش آموزی نهبندان در حاشیه این اعزام گفت: حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، یک نوع آمادگی در مقابله با جنگ نرم دشمن و آشنایی با فضای معنوی شهید و شهادت است.

وی با تاکید بر نقش انکار‌ناپذیر حرکت راهیان نور در پیوند نسل جدید با نسل جنگ تحمیلی و آشنایی جوانان با ایثار و از خودگذشتگی مدافعان جان بر کف ایران اسلامی، افزود: راهیان نور تداوم دفاع مقدس است و اعزام کاروان راهیان نور برای دانش‌آموزان لازم و ضروری است زیرا آنها را با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا بیشتر آشنا خواهند شد.

مسئول بسیج دانش آموزی نهبندان گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های اعتقادی و معنوی ما در عرصه‌های مختلف انقلابی و اسلامی و تبیین سیره و فرهنگ ایثار و مقاومت در دوران معاصر هستند.

مشاور مدیر عامل بانک صادرات سپرده گذاران موسسه میزان منتظر پیامک بانک صادرات باشند

دیروز از قول مشاور مدیر عامل بانک صادرات در خراسان جنوبی اعلام شد که : سپرده گذاران موسسه مالی واعتباری میزان برای دریافت مطالبات خود باید منتظر پیامک واریز مطالباتشان از طریق بانک صادرات باشند.

مهندس کریمیان مشاور مدیر عامل بانک صادرات ایران به صدا و سیما گفته بود: از ابتدای وقت اداری شنبه 16 آبان سال جاری ( دیروز) شعبات بانک صادرات کشور، پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری میزان را رسما شروع می کنند.

وی با بیان اینکه افتتاح حساب بر اساس جدول زمان‌بندی طی 20 روز صورت می‌گیرد افزود: یک سوم مشتریان موسسه میزان حساب سپرده در بانک صادرات داشتند که این امر، روند خدمت رسانی به آنها را تسریع کرد.

کریمیان در ادامه افزود: سپرده گذاران موسسه مالی واعتباری میزان باید منتظر پیامک واریز مطالباتشان از سوی بانک صادرات باشند.

وی به سپرده گذاران اطمینان داد که: دست اندرکاران بانک صادرات به صورت دقیق و بر اساس اصول حرفه‌ای بانکداری پیگیر حق و حقوق سپرده گذاران است و ظرف سه روز آینده آمار و ارقام دقیق بدهی میزان به سپرده گذاران نیز اعلام خواهد کرد.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: برای مواجهه با پدیده النینو آمادگی داریم

سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از هم‌استانی‌ها خواست تا اخطاریه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و به دستورات ستاد مدیریت بحران عمل کنند.

وی به اهالی استان اطمینان داد که: در برابر پدیده النینو آمادگی کامل داریم و با هر خبری آمادگی خود را چند برابر می‌کنیم.

میرجلیلی برای اولین بار فاش کرد: در مکاتبات وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران کشور با ستاد بحران استان‌ها دستورالعملی برای مواجهه با رخداد النینو در کشور نیز ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شاید استان‌های زیادی تحت تاثیر این رخداد قرار ‌گیرند، اما ما هم باید آمادگی کافی داشته باشیم . این رخداد در یک بازه زمانی یک ساله در کشور اتفاق می‌افتد و آثار جانبی را در کشور برجا می‌گذارد.

میرجلیلی افزود: هشدارهایی از دو ماه پیش به تمامی 44 دستگاه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، فرمانداران و دهیاران اعلام شده تا از نظر تجهیزات و نیروی انسانی آماده باشند.

وی همچنین تصریح کرد که: احتمال بارش‌های فراوان به همراه زمستانی سرد در تمام کشور وجود دارد هرچند اداره هواشناسی این بحث را به طور کامل تایید نمی‌کند اما شاید شرایطی مشابه سال‌های قبل در استان داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هر دو هفته یکبار جلسه مدیریت بحران با ریاست استاندار برگزار می‌شود تا مباحثی همچون امداد و نجات، تامین سوخت، حمل و نقل، سیل بندها و سایر اقدامات لازم مورد بحث و مشورت قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های 17 ساله‌ای که در استان وجود داشته و سبب مشکلاتی برای منابع آبی استان شده است امیدواریم این بارش‌های پیش‌بینی شده بخشی از خشکسالی سالهای اخیر جبران شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار