خیابان ولی عصر (عج) به عنوان طولانی ترین خیابان شهر تهران و خاورمیانه در راستای اجرای کمپین آسمان آبی، زمین پاک با مشارکت سازمان های مردم نهاد و و مدیریت شهری، 21 اسفندماه جاری پاکسازی می شود.
کد خبر: ۱۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴ 10 March 2015
به گزارش ایرنا، خیابان ولی عصر (عج) تهران به عنوان اثری ملی با طول بیش از 17 کیلومتر از میدان راه آهن در جنوب شهر آغاز و به میدان تجریش در شمال شهر ختم می شود.

این خیابان در دوره پهلوی اول و با عنوان جاده مخصوص پهلوی احداث شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام این خیابان به ولی عصر(عج) تغییر داده شد.

خیابان ولی عصر (عج) در طول 100 سال اخیر یکی از مهمترین خیابان های شهر تهران بوده و سال 1390 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

این خیابان در مناطق یک، سه، شش و 11 شهر تهران قرار دارد و شهرداری در اقدامی نمادین قصد دارد سطح معابر این خیابان را در آستانه سال جدید با همکاری سازمان های مردم نهاد پاکسازی کند.

نصرالله آبادیان، سرپرست شهرداری منطقه 11 در این خصوص گفت: پنج کیلومتر از خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر (عج) در محدوده شهرداری منطقه 11 قرار دارد.

وی افزود: طرح پاکسازی این محدوده با مشارکت حدود 300 نفر از داوطلبان مردمی دوستدار محیط زیست، اعضای شورایاری ها و کارکنان شهرداری منطقه انجام می شود.

آبادیان با اشاره به اینکه این اقدام در راستای فرهنگسازی برای کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبدا انجام می شود خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه 11 تهران به منظور کاهش آلودگی آن بخش از معابر خیابان ولی عصر(عج) که در منطقه 11 قرار دارد عوامل آلودگی را شناسایی کرده است.

وی با بیان اینکه دراین طرح دو طرف مسیر این خیابان پاکسازی خواهد شد گفت: در پایان طرح، آیین اختتامیه ای با مشارکت شهرداری منطقه شش و 11 با حضور گروه های هنری در پارک دانشجو تهران برگزار می شود.

افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش نیز با بیان اینکه تاکنون حدود 500 نفر از گروهای دوام (گروه های داوطلب مردمی در مواقع بحران) و عضو سازمان های مردم نهاد برای شرکت در این حرکت نمادین اعلام آمادگی کرده اند گفت: پاکسازی محور ولی عصر(عج) با هدف حمایت از محیط زیست و کمپین آسمان آبی، زمین پاک انجام می شود.

وی افزود: نزدیک به چهار کیلومتر از این خیابان از محدوده پل همت تا چهارراه ولی عصر(عج) در منطقه شش شهرداری قرار دارد که افراد با پوشیدن کاورهای یک شکل و با شعار آسمان آبی زمین پاک، این محدوده را پاکسازی می کنند.

خدامی خاطرنشان کرد: درهمین رابطه چهار پایگاه در طول این مسیر به منظور ارائه آموزش های لازم درخصوص تفکیک زباله از مبدا ایجاد خواهد شد.

سمیه سادات تارا، رییس اداره محیط زیست شهرداری منطقه سه نیز با اشاره به اینکه چهار کیلومتر از خیابان ولی عصر (عج) در منطقه سه قرار دارد گفت: حدود 300 نفر از نیروهای داوطلب، مسوولان و کارکنان شهرداری نسبت به پاکسازی محدوده پل شهید همت تا در اصلی پارک ملت در خیابان ولی عصر اقدام می کنند.

وی اظهار کرد: منطقه یک شهرداری نیز پاکسازی محدوده تجریش تا در اصلی پارک ملت را برعهده دارد و آیین اختتامیه این 2 منطقه نیز در پارک ملت برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار