نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار توجه بیشتر دولت به ظرفیت های استان فارس شد.
کد خبر: ۱۲۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 07 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله اسد الله ایمانی ظهر شنبه در دیدار با نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مشکلات استان فارس که از گذشته مطرح بوده و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده  وضعیت اشتغال و بالا بودن آمار بیکاری است.

وی تصریح کرد: در این میان بحث مهاجرت به کلان شهر شیراز نیز بر این مشکل افزوده که در حال حاضر شاهد حضور بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر هستیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این وضعیت باعث شده که کلان شهر شیراز و استان فارس به جای اینکه تولید کننده باشد به سمت مصرف حرکت کرده و وضعیت کارخانجات نیز ناامید کننده است.

آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه صنایع مادر در استان فارس وجود ندارد، گفت: صنایع مادر نداریم و یا کم است در حالیکه ارزش افزوده مالیاتی یک منبع درآمدی مناسب برای استان است اما به دلیل اینکه صنایع مادر در فارس نیست نمی توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مشکل دیگر استان فارس خشکسالی و کم آبی است که اگر به این وضعیت توجه نشود این مشکلات عمیق تر و ریشه دار خواهد شد زیرا حتی برخی از مواقع مشکلات آب شرب نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه اعتبارات برای فارس از گذشته کم در نظر گرفته شده بود یادآور شد: از زمان دولت کارگزاران برخی از نمایندگان جلسات مختلفی را برگزار کردند که اعتبارات فارس را افزایش دهند اما به دلیل اینکه این سقف اعتبارات برای فارس پایین گرفته شده بود افزایش های امروز به چشم نمی آید.

آیت الله ایمانی افزود: در این دولت قرار بود که اعتبارات به پروژه هایی با بیش از ۷۰ یا ۵۰ درصد پیشرفت تعلق گیرد اما متاسفانه در استان فارس چنین پروژه هایی کم بود.

وی با بیان اینکه استان فارس در تمامی کارهایی که با مردم در ارتباط  است رتبه اول را دارد، گفت: مردم فارس همواره رتبه اول در فعالیت های مردمی کشور را دارند و بالاترین حضور در عرصه های مختلف اما متاسفانه در مباحث مربوط با دولت به این استان کم توجه ای می شود.

امام جمعه شیراز یادآور شد: بیش از ۲۰ سال است که از زمان مطرح شدن آزاد راه شیراز به اصفهان گذشته اما همچنان مشکلات وجود دارد در حالیکه آزاد راه های دیگر کشور که بعد از این آزاد راه مطرح شده بود امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: راه آهنی که در سال ۸۸ راه اندازی شد تا به امروز هیچگونه توسعه ای به همراه نداشته در حالیکه اگر راه آهن حلقه اتصال نداشته باشد کارایی لازم را ندارد.

وی با اشاره به اینکه امسال همدلی و همزبانی باید مد نظر قرار می گرفت، گفت: باید مسائل حاشیه ای را کنار بگذاریم تا بتوانی مشکلات را حل کنیم البته نقاط قوت نیز وجود دارد اما باید به مباحث مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه لاستیک سازی داخلی توان تولید بالایی دارد در حالیکه گروهی به اندازه مصرف سه سال از کشور چین لاستیک خریداری کرده اند که جای تعجب دارد.

آیت الله ایمانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این مسائل و مشکلات اگر به طور صحیح در جامعه منعکس شود کار درستی است و مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: اگر مردم استان فارس بدانند که در این استان توان ساخت بالگرد وجود دارد به طور یقین خواسته های خود را از مسئولان مطرح می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار