استاندار اردبیل گفت: با همت و تلاش کارآفرین شهرستان گرمی تولید میوه انار در این شهرستان به ثمر نشسته است و باید هرچه زودتر صنایع تبدیلی این میوه در شهرستان گرمی راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۲۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 06 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، مجید خدابخش شامگاه امروز در بازدید از بزرگترین باغ انار شمالغرب کشور در شهرستان گرمی اظهار داشت: کارآفرین و کشاورز نمونه استان اردبیل با تولید انار در شهرستان گرمی تحول عظیمی در افزایش تولید این میوه و اشتغال‌زایی در منطقه داشته است و باید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تمام حمایت‌های لازم را از این کارآفرین و دیگر تولیدکنندگان استان انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه میوه انار یکی از میوه‌های نادر و با ظرفیت درمانی و غذایی بسیار مفید در کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: کارآفرینی همچون دکترناصر سیدی با استفاده از توان و تخصص نوین اقدام به تولید انار باکیفیت در شهرستان گرمی کرده است که باید این کارآفرینان مورد حمایت اساسی از سوی مسئولان قرار گیرند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید از تعاونی‌های تولیدات کشاورزی در اردبیل حمایت‌های همه جانبه‌ای صورت گیرد تا شاهد افزایش تولیدات میوه در استان اردبیل باشیم که این امر در صورت محقق شدن توسعه منطقه را به دنبال خواهد داشت.

خدابخش با اشاره به اینکه شهرستان گرمی ظرفیت بسیار عظیمی در راستای تولید انبوه میوه دارد، افزود: امیدواریم با حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد راه‌اندازی صنایع تبدیلی از جمله بسته‌بندی و خشک کنی میوه در منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز باید در ارائه تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان میوه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند تا تولیدکنندگان با انگیزه فراوان در جهت افزایش تولیدات میوه در منطقه تلاش کنند که مدیران دستگاه‌های تولیدی باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم با حمایت همه‌جانبه از کارآفرینان و تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران شاهد اشتغال‌زایی در منطقه گرمی باشیم که این منطقه ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی دارد و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی از سوی مسئولان استانی اتخاذ شود.

کارآفرین نمونه استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: هم‌اکنون برداشت میوه انار در باغات شهرستان گرمی آغاز شده است و در حال حاضر 25 هکتار زمین در شهرستان گرمی به زیر کشت میوه انار رفته و می‌توان گفت که تولید انار در شهرستان گرمی تا به امروز با موفقیت کامل انجام شده است.

ناصر سیدی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر تولید میوه انار تولید میوه‌های سیب، هلو، به، گیلاس نیز در شهرستان گرمی با موفقیت همراه بوده است، گفت: نیاز است برای افزایش تولیدات میوه در منطقه گرمی حمایت‌های لازم توسط دستگاه‌های مربوطه از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال در تولید میوه در شهرستان گرمی برای بیش از 700 نفر اشتغال ایجاد شده است، افزود: در صورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی میوه در شهرستان گرمی می‌توان در آینده برای 4 هزار نفر نیز اشتغال ایجاد کرد که این امر نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان استان است.

کارآفرین نمونه استان اردبیل تصریح کرد: شهرستان گرمی ظرفیت‌های بسیار عظیمی برای تولید انواع میوه دارد که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین کشاورزی و آبیاری قطره‌ای توانسته‌ایم تحول عظیمی در تولید میوه در منطقه به وجود آوریم و با انجام این کار رونق خاصی به اقتصاد و اشتغال منطقه بخشیده شده است.

سیدی گفت: میوه انار شهرستان گرمی ظرفیت صادر به استان‌ها و کشورهای همجوار را نیز دارد و ما با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت همه‌جانبه می‌توانیم میوه انار را در تمام مناطق شهرستان گرمی تولید کنیم تا شاهد پویایی و اقتصاد منطقه نیز باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار