معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی
احد قهرمانی کوتاه سازی پروسه صدور مجوزها و استعلام ها را از مطالبات سرمایه گذاران در بخش گردشگری دانست و ایجاد تعاملات بین بخش های دولتی را از تمهیدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این راستا دانست.
کد خبر: ۱۲۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 04 November 2015

به گزارش تابناک تبریز ، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات مثبت توسعه سرمایه گذاری همچون اشتغال زایی و رونق اقتصادی برای مردم و کشور گفت: خوشبختانه تلاشهای موثری برای جذب سرمایه گذاری صورت گرفته است در حال حاضر بیشتر از 55 پروژه توسط بخش خصوصی در آذربایجان شرقی در مرحله اجراست.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم توجه و اهتمام بر اجرایی شدن سند تدبیر و توسعه استان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های بالای استان در زمینه گردشگری مانند بازار تاریخی و جهانی تبریز و یا انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت قالی و وجود موزه ها و بناهای فراوان تاریخی در استان همانند روستای کندوان می بایست تا شرایط را برای رغبت هرچه بیشتر سرمایه گذاران در بخش گردشگری و تامین زیر ساخت های آن فراهم کرد.

احد قهرمانی افزایش مراکز اقامتی در تبریز و جلفا را از ضرورت های حوزه گردشگری استان عنوان کرد و یاد آورشد: اولویت معاونت سرمایه گذاری بر توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی است وی افزود: استفاده و بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل بناهای تاریخی استان بویژه خانه های تاریخی و تبدیل آنها به هتل بوتیک از دیگر رویکرد های معاونت سرمایه گذاری در جذب مشارکت بخش خصوصی بشمار می روند.

احد قهرمانی وجود آب های معدنی و گرم موجود دراستان را یک ظرفیت بلقوه برای تبدیل شدن به مجتمع های تفریحی و توریستی دانست و اظهار کرد: در کنار تمامی موارد ذکر شده در بخش آماده سازی زیر ساخت ها توجه به احداث مراکز اقامتی به طور جدی مد نظراست، چراکه نیاز به وجود هتل های 4 و 5 ستاره به صورت جدی در تبریز احساس می شود.

وی تاکید کرد پاسخ دهی به تمام ذائقه و تقاضا ها باید دربرنامه ریزی برای تامین زیر ساخت ها و سرمایه گذاری ها لحاظ شود.

احد قهرمانی جلب اعتماد سرمایه گذاران را از مهمترین برنامه های این معاونت عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاران باید مطمئن شوند که مسولین درحوزه سرمایه گذاری تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا برگشت سرمایه تضمین شود.

وی از تلاش برای ایجاد تعامل بین ادارات کل برای به حداقل رساند فرآیند اجرایی سرمایه گذاری خبر داد و افزود: کوتاه سازی پروسه صدور مجوزها و استعلام ها از مطالبات سرمایه گذاران در بخش گردشگری است و نگرش ملی و رویکرد دولت برای تفویض برخی اختیارات به استانها هم در این راستا صورت گرفته است.

احد قهرمانی گفت: تلاش برای برای اصلاح قوانین و مقررات و فراهم کردن سیاست های تشویقی و کمک های فنی و اعتباری از اولویت های کاری در معاونت سرمایه گذاری است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بسط و گسترش تشکل های غیر دولتی ازدیگر برنامه ها و تدابیر برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: اتاق جامع سرمایه گذاری استان به پیشنهاد و زمینه سازی این معاونت شکل گرفت و انتخابات نمایندگان آن هم در 9 آبان ماه برگزار شد.

احد قهرمانی خاطر نشان کرد: علاوه بر 4 پروژه هتل استقبال وهتل بهبود تبریز و گشایش بزرگترین سفر خانه کشور و مجتمع اقامتی و تفریحی و ویلایی در منطقه آزاد ارس که در نیمه نخست سال جاری به بهر برداری رسیدن امید است تا در نیمه دوم سال 94 هم شاهد افتتاح هتل 5 ستاره لاله پارک تبریز، هتل هادی شهر، هتل سه ستاره اهراب و آغاز بهره برداری از فاز اول مجموعه گردشگری سد امند و مجتمع اقامتی و پذیرایی فرمانیه تبریز باشیم.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد تا در ابتدای سال 95 بهره برداری نیز بهره برداری از مجموعه پارک آبی هلیا و هتل لاله بناب آغاز شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار