اختصاصی تابناک یزد:
دبیر انجمن اسلامی استادان دانشگاه یزد با اشاره به اینکه انجمن اسلامی اساتید دانشگاه یزد10سال قبل شکل گرفت و بعد از مدتی عملا تعطیل شد،اظهار داشت: در سال 1392 با روی کار آمدن دولت جدیداین انجمن با عنوان جدید انجمن اسلامی استادان دانشگاه یزد مجوز خود را دریافت کرد و از مهر ماه 1393 شروع به فعالیت کرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 03 November 2015

سید محمد موسوی نژاد تابناک یزد، گفت: در حال حاضر شورای مرکزی آن دارای 9 نفر عضو است و در راس انجمن هم هیاتی متشکل از دبیرانجمن ، دبیر سیاسی، دبیر علمی و دبیر فرهنگی و ارتباطات تعریف شده است که بازوهای انجمن را شکل داده اند.وی اظهار کرد: این انجمن در سال گذشته تا کنون توانسته با برخی فعالیت ها و صدور بیانیه به مناسبت های مختلف،برگزاری جلسات تفسیر قرآن و هم اندیشی استادان خود را بین اعضای هیات علمی دانشگاه یزد بشناساند، در عین حال برنامه هایی از جمله جلسات درباره انتخابات مجلس و فعالیت های فرهنگی مخصوص اعضا را هم در نظر داریم که به تدریج انجام خواهد شد.

وی افزود: تا به حال این انجمن رسما ثبت نامی نداشته است و با 50 نفر عضو اعضای هیات علمی دانشگاه یزد در حال فعالیت است در عین حال برای عضوگیری از بین اعضای هیات علمی دانشگاه یزد به زودی فراخوان خواهیم زد.

موسوی نژاد گفت: انجمن های هر دانشگاه به دلیل اینکه با مجوز و تحت نظر همان دانشگاه شکل میگیرند لذا بودجه خود را هم از همان دانشگاه دریافت می کنند و انجمن اسلامی استادان دانشگاه یزد هم بودجه خود را از معاونت فرهنگی دانشگاه یزد تامین می کند.

وی گفت: یکی از بازوهای انجمن شاخه علمی آن است بنابراین در خصوص برنامه ها و سمینارهای علمی با دعوت از مدعوین مطرح خارج از استان یا کشور انجمن اسلامی استاداندانشگاه یزد از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه مسولیت تایید و دعوت را به عهده گرفته است و هزینه های آن هم صرفا از محل بودجه معاونت فرهنگی تامین می شود.

موسوی نژاد افزود: هیچ انجمنی بدون جهت گیری شکل نمی گیرد و جهت گیری سیاسی انجمن اسلامی استادان را هم انکار نمی کنیم ولی تشکیل آن کلا با اهداف سیاسی نبوده بلکه فضای گفت و گو و هم اندیشی بین همه اعضای هیات علمی را فراهم می کند علاوه بر آن در زمینه های علمی و فرهنگی هم قدم مفیدی را برای جامعه اساتید دانشگاه یزد بر خواهد داشت و مسلما هدف همه انجمن های دانشگاه اعتلای کشور است.

دبیر انجمن استادان دانشگاه یزد در خصوص عضویت اساتید در این انجمن گفت: هر چند تاکنون به صورت رسمی عضوگیری نشده است ولی انجمن اسلامی استادان محلی است برای تضارب آراء و محلی است که حرف ها شنیده می شود و اساتید آن را صرفا ارگان سیاسی نپندارند چراکه ما تاکنون بحث های علمی و سیاسی زیادی همچون بحث توافق هسته ای و نیاز ایران به فناوری هسته ای را با حضور اساتید دانشگاه در جناح های مختلف برگزار کرده ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار