معاون عمرانی استاندار همدان گفت: اداره کل آتش‌نشانی موظف است تا ظرفیت‌های 29 شهر استان همدان را بررسی و اطلاعات لازم را به کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل ارائه کند.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 01 November 2015

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: اداره کل آتش‌نشانی موظف است تا ظرفیت‌های 29 شهر استان همدان را بررسی و اطلاعات لازم را به کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل ارائه کند.

به گزارش فارس، محمودرضا عراقی درشورای پدافندغیرعامل استان همدان با اشاره به اینکه کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل سال گذشته یک جلسه و امسال چهار جلسه با شهرداری همدان برگزار کرده است، اظهار کرد: در نخستین گام پدافند غیرعامل نیاز به اطلاع‌رسانی و آموزش در جامعه دارد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل بسیار نزدیک به مدیریت بحران است در برخی موارد با مدیریت بحران اختلافات شدیدی دارند پس باید به نحوی برخی موارد را از یکدیگر جدا و برخی را هم‌پوشانی کنیم.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: جلساتی با شهرداری‌های شهرهای مختلف استان همدان برگزار شده است چراکه نیازمند مطالعات جامع پدافند غیر‌عامل هستیم پس برای انجام این مطالعات همه کارگروه‌ها باید با هم یکی باشند.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات دقیق، جانمایی‌ها و ظرفیت لازم در آتش‌نشانی‌ها، آرامستان‌ها، اسکان فضای باز و بسته و... را درخواست کرده‌ایم، اظهار داشت: برای نخستین بار فایل محرمانه از تمام شهرها ایجاد شد که مشاور می‌تواند از این فایل استفاده کند.

عراقی ادامه داد: اداره کل آتش‌نشانی موظف است تا ظرفیت‌های 29 شهر استان همدان را بررسی و اطلاعات لازم را به کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیر‌عامل ارائه کند.

وی به هزینه نیم تادودرصدبرای پدافند غیر‌عامل در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و با بیان اینکه این نیم تا دو درصد در گذشته حلقه مفقوده پدافند غیر‌عامل بوده است، افزود: در گذشته به دستگاه‌ها گفته می‌شد که از بودجه جاری برای پدافند غیر‌عامل هزینه کنند اما به دلیل کمبود بودجه جاری هیچ دستگاهی هزینه نمی‌کرد.

معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای پدافند غیر‌عامل باید مشاور مادر گرفت، بیان کرد: مشاور باید در کارگروه‌ها حاضر شود و هر کارگروه به تنهایی مسائل را بررسی نکند، این مشاور می‌تواند در اطلاع‌رسانی، آموزش و مصوبات کارگروه‌ها نقش ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار