استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و تبلیغات پدافند غیرعامل ضروری است چراکه هنوز شناختی از آن نداریم، گفت: در کارگروه جهاد کشاورزی باید در قالب پدافند غیرعامل به رفع مشکلاتی چون آبیاری سبزیجات با فاضلاب توجه شود.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 01 November 2015

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و تبلیغات پدافند غیرعامل ضروری است چراکه هنوز شناختی از آن نداریم، گفت: در کارگروه جهاد کشاورزی باید در قالب پدافند غیرعامل به رفع مشکلاتی چون آبیاری سبزیجات با فاضلاب توجه شود.

به گزارش فارس؛محمدناصر نیکبخت درشورای پدافندغیرعامل استان همدان به بارش‌های چند روز اخیر در استان همدان اشاره کرد و افزود: میزان بارندگی‌های امسال استان همدان در مقایسه با سال گذشته 135 درصد و نسبت به بلندمدت 257 درصد رشد داشته است.

وی از مجموعه اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان قدردانی کرد و گزارش‌های اعلام شده از سوی اعضای این شورا را بسیار خوب دانست.

استاندار همدان از اینکه پدافند غیر عامل جایگاه خود را در جامعه پیدا می کند ابراز خرسندی کرد و گفت: آموزش، تبلیغات و معارفه پدافند غیرعامل ضروری است چراکه هنوز نسبت به آن شناختی نداریم.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کند، اظهار کرد: باید مصون‌سازی انجام شود و این مسئله مورد تاکید دولت است.

نیکبخت به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل اشاره کرد و با بیان اینکه دولت نیز هم و غم زیادی برای مسئله مصون‌سازی دارد، ادامه داد: پدافند غیرعامل باید معرفی شود چراکه در یک نظرسنجی اعلام شد هنوز بسیاری از شهروندان اطلاع چندانی از آن ندارند.

وی با بیان اینکه دشمنان جرأت ندارند گوشه چشمی به این آب و خاک داشته باشند، افزود: آنها مقاومت ماندگار و تاریخ‌ساز ایران اسلامی را دیده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه پدافند غیرعامل بخشی از دفاع است با این تفاوت که دفاعی شایسته از شرایط اجتماعی است، بیان کرد: عملکرد خوب کارگروه‌های پدافند غیرعامل استان همدان باید تقویت شود.

وی در ادامه از نحوه ارائه آمار کارگروه کشاورزی پدافند غیرعامل انتقاد کرد و با بیان اینکه مطالب طرح شده همه وظایف ذاتی سازمان جهاد کشاورزی است، بیان کرد: جهاد کشاورزی وظایف ذاتی خود را به نوعی به پدافند غیرعامل سنجاق کرده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه چند مسئله وجود دارد که باید در کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل به آنها بیشتر توجه شود، افزود: نخستین موضوع آبیاری سبزیجات با فاضلاب است که موجب بروز عمده‌ترین مشکلات می‌شود.

وی مسئله دوم را خشکسالی دانست و ادامه داد: باید در خصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز، منابع آب و جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار همدان مسئله سوم کارگروه کشاورزی پدافند غیرعامل را آبیاری مدرن دانست و تأکید کرد: 46 درصد اراضی کشاورزی استان همدان زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 94 درصد آب موجود در استان همدان در بخش کشاورزی و فقط 6 درصد در بخش خانگی و صنعت مصرف می‌شود، بیان کرد: اگر فقط 10 درصد از 94 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شود می‌توان معادل 9 سد اکباتان آب ذخیره کرد و این به معنی پدافندی عمل کردن است.

نیکبخت جلوگیری از سمپاشی اضافی را یکی دیگر از وظایف جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: تغییر الگوی کشت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه تولید یک کیلو هندوانه 2 میلیون تومان هزینه می‌برد اما هنداونه کیلویی 2 یا 3 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار