معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه برنامه قطع برق مراکز حساس شهر تهران در روز گذشته ۹۰ درصد موفق بوده است، گفت: در قطع برق مراکز حساس شهر تهران ۳ نقطه ضعف را کشف و تجربه کردیم.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 01 November 2015
کامبیز ناظریان در پاسخ به این سؤال که نتایج قطع برق مراکز حساس شهر تهران که روز گذشته انجام شد چه تجربیاتی را برای شرکت توزیع برق و پدافند غیرعامل دربرداشت گفت: در هفته پدافند غیرعامل مقرر شد در روز نهم آبان‌ماه رزمایشی برای سنجش میزان آمادگی سازمان های حساس و امنیتی تهران برگزار شود.

وی افزود: در ابتدا قرار بود که این قطع برق در 28 مرکز حساس در استان تهران انجام شود اما بعداً مقرر شد به 26 مرکز کاهش یابد، البته از این 26 مرکز حساس 17 مورد مربوط به شهر تهران و 9 مورد مربوط به استان تهران بود.

ناظریان با اشاره به اینکه در دقایق پایانی ابلاغ و آمادگی قطع برق به مراکز حساس، سازمان انرژی اتمی اجازه قطع برق نداد گفت: درنهایت مقرر شد تا 16 مرکز حساس قطع برق داشته باشند.

ناظریان با اشاره به اینکه اکثر این 16 مرکز حساس مجهز به دیزل ژنراتور هستند، گفت: برای این رزمایش در شهر تهران می‌توانیم بگوییم که با موفقیت 90 درصدی همراه بود، بنابراین در این رزمایش تجربیات خوبی به دست آمد که می‌تواند ما را در آینده کمک کند.

*3 نقطه ضعف دیزل ژنراتورها کشف شد

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران در خصوص کشف و تجربیات گرانبها از رزمایش مزبور گفت: در این رزمایش ما 3 نقطه‌ضعف را کشف و تجربیات خوبی به دست آوردیم که اولین ضعف مربوط به میزان قدرت دیزل ژنراتورهای مراکز و سازمانها بود که با قدرت برق مورد نیاز آن سازمان همخوانی نداشت.

ناظریان ادامه داد: دومین تجربه به دست آمده که جزو ضعف‌های سازمان‌ها بود این بود که بخشی از دیزل ژنراتورها به صورت دستی وارد مدار شدند که این خود یک مقدار کار را با مشکل مواجه می‌کرد.

وی اضافه کرد: سومین ضعف نیز این بود که سوخت کافی در آن مجموعه موجود نبود و اگر چنانچه ژنراتوری 3 ساعت به طور مداوم کار می‌کرد، سوخت آن به پایان رسیده و دیگر کار نمی‌کرد.

وی تأکید کرد: در حالی که طبق دستورالعمل سازمان پدافند غیرعامل تمام مراکز حساس که به دیزل ژنراتور مجهز هستند باید برای تأمین برق یک هفته سوخت لازم را برای این دیزل ژنراتور تأمین کنند.

به گفته وی،سال آینده نیز این رزمایش و این برنامه در تهران با تعداد بیشتر سازمانها انجام خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار