مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: به زودی دوستداران فرهنگ و کتابخوانی در استان شاهد شکل گیری نهضتی عمیق، شتاب مند و اثربخش در اداره کتابخانه های عمومی شهری و روستایی فارس خواهند بود.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 01 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید محمد امین جعفری حسینی گفت: بر این اساس حرکت های عمیق، خلاقانه و اثرگذار در حوزه کتابخوانی را با هدف گسترش و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف در استان را با جدیت دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت علمی و فرهنگی شهرستان ها و توسعه کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از شاخص های توسعه استان هاست افزود: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عزمی همگانی را می طلبد که عمده تلاش ما ایجادزمینه مناسب برای کتابخوانی در سطح استان فرهنگی فارس است.

جعفری اظهارداشت: تلاش می کنیم با اجرای برنامه های محتلف تلاش می کنیم مطالعه کتاب را در سبد زندگی خانوار در استان گنجانده و نهادینه شودکه در این زمینه طرح ملی کتابخوان، اولویت فعالیت های تبلیغی و ترویجی برای بازگرداندن کتاب به خانه های مردم است.
در طرح ملی کتابخوانان که در استان فارس نیز برگزار می شود، افراد کتاب های مطالعه شده خود را برای تجربه مطالعه مفید به دیگران معرفی و اشتراک گذاری می کنند.

وی با بیان اینکه عزم دولت تدبیر و امید در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی راسخ و قاطع است اضافه کرد: توسعه و ارتقای بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در استان و کشور، نیازمند همدلی و همزبانی همگان در جامعه است.

او ادامه داد: معتقدیم می توان با برنامه ریزی و تبلیغات مناسب نسبت به اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان سرعت بخشید که هرگونه توسعه کمی و کیفی در این زمینه نیازمند همکاری، مساعدت و همدلی مسئولان و مردم استان فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار