رئيس پليس "فتا" استان فارس پنج راه برای مقابله با بدافزار تلفن همراه را بيان كرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 31 October 2015
تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس: سرهنگ "سيد موسی حسينی" گفت: انتشار یک بدافزار جدید برای سیستم عامل اندروید دوباره تهدیدات فزاینده علیه تلفن‌های همراه را به مایادآوری می‌کند؛ این بدافزار به محض ورود به تلفن همراه اندرویدی فهرست تماس‌های صاحب تلفن را ضبط و سپس آن‌ها را به یک سرور ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: پنج راه برای مقابله با بدافزار تلفن همراه وجود دارد، نخست آنکه تلفن خود را قفل کنید: گذاشتن یک رمز عبور ساده بر روی تلفن نخستین قدم و تنها قدم برای محافظت از تلفن در زمانی است که مفقود می‌شود.

رئيس پليس "فتا" استان فارس افزود: تنها از فروشگاه‌های معتبر نرم‌افزار بخرید: به‌عنوان مثال صاحبان تلفن همراه با سیستم عامل iOS باید از فروشگاه‌های معتبر مانند App Store به خرید نرم‌افزار بپردازند.

وی بیان کرد: دانلود هر نرم‌افزار را به دقت بررسی کنیم: هر دانلود به منزله یک تهدید بالقوه برای امنیت تلفن است و پیش از شروع دانلود باید به دقت منبع دانلود بررسی شود.

سرهنگ "سيد موسي حسيني" اظهار کرد: مراقب پیامک‌ها و ایمیل‌های عجیب باشیم: همزمان با شبیه شدن تلفن‌های هوشمند به رایانه‌های شخصی و چک کردن ایمیل‌ها با گوشی نباید هر ایمیلی را باز کرد،هکرها همچنین می‌توانند با ارسال یک پیامک گوشی را هک کنند،بنابراین باید از باز کردن پیامک‌ها و ایمیل‌های عجیب خودداری کنیم.

وی ادامه داد: از نرم‌افزار امنیتی تلفن همراه استفاده کنیم: همزمان با رشد بدافزارها و ویروس‌ها در جهان تعداد نرم‌افزارهای خوب امنیتی در بازار نیز افزایش یافته است، به عنوان مثال هم‌اکنون چندین نرم‌افزار امنیتی برای سیستم عامل اندروید وجود دارد که پس از نصب به شناسایی و بدافزارها و محافظت از تلفن همراه کمک می‌کند، خرید یک از این نرم‌افزارها اقدامی عاقلانه است.

رئيس پليس "فتا" استان فارس از شهروندان درخواست كرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل : fars_fata@police.ir  و يا تلفن : 2183919-071  بخش تماس با ما گزارش كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار