مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از وجود 385 موقوفه در استان با رقبات مختلف در حوزه‌های زراعی، تجاری، مسکونی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 31 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در نشست با جمعی از واقفان در اردبیل اظهار کرد: وقف از امور توصیه شده در دین اسلام و مکتب الهی است که زمینه آرامش معنوی واقفان خیراندیش را با اجرای نیات خیرخواهانه آنها فراهم می‌آورد و در کنار آن به جامعه نیز آرامش و امنیت واقعی را تزریق می‌کند.

وی آثار ارزشمند وقف را در ساخت و ساز و عمران و آبادانی به همراه حرکت‌های تاثیرگذار یادآور شد و گفت: ما به راحتی می‌توانیم از بنای عظیم وقف در ساخت مسجد، مدرسه، بیمارستان، مراکز علمی، آموزشی و ... برای همیشه استفاده کنیم تا زمینه مقبولیت و ماندگاری بیشتر در جامعه فراهم آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه همه مردم از آثار و ثمرات معنوی و مادی وقف در طول سال‌های مختلف بهره گرفته و لذت می‌برند، عنوان کرد: در وقف برای مدت‌های طولانی برای افراد جامعه آثار معنوی و مادی پرخیر و برکت قرار گرفته است و ما به راحتی می‌توانیم از این سنت حسنه بهره‌مند شده و نام نیک واقفان خیراندیش خودمان را برای همیشه ماندگار کرده و به ثبت برسانیم.

قیامی از مردم استان خواست تا در انجام امر نیک وقف تلاش جدی‌تری را انجام دهند و اگر موقوفه‌ای را سراغ دارند که به ثبت نرسیده آن را به اوقاف اطلاع دهند تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: با وجود فراوانی موقوفات در زمینه‌های عمرانی و خدماتی در استان اردبیل ما همچنان با کمبود و نارسایی وقف فرهنگی روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود واقفان جدید به این امر توجه بیشتری را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: بهتر است در کنار وقف در اطعام، احسان، عزاداری‌های حسینی، موقوفات عمرانی بخشی از نیات واقفان خیراندیش استان به مسائل فرهنگی و ترویج مبانی اعتقادی، دینی و نشر قرآن مجید اختصاص یابد تا بتوانیم یک حرکت زیربنایی را در این حوزه انجام دهیم.

قیامی در پایان سخنان خود وجود 385 موقوفه را در استان با رقبات مختلف در حوزه‌های زراعی، تجاری، مسکونی و ... یادآور شد و بیان کرد: باید از همه این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کرده و زمینه ترویج و توسعه فرهنگ دینی و اعتقادی را فراهم آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار