نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که اسد رئیس‌جمهور قانونی سوریه کنار گذاشتنی نیست و توافقی در ژنو در این باب به دست نمی‌آید.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 29 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌های اردبیل اظهار کرد: هر چند نشست وین در تلاش است تا راهکاری برای برکناری اسد و پایان دادن به بحران منطقه‌ای سوریه باشد اما خود آمریکایی‌ها نیز می‌دانند که با تقویت جبهه مقاومت و نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی، اسد از قدرت کنار نرفته بلکه در رأس حکومت سوریه ماندگار است.

وی با اشاره به نشست مشترک کشورهای مختلف برای پیدا کردن راهکار مناسب در حل بحران سوریه تصریح کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که با راه حل نظامی و زور می‌توانند بحران سوریه را برطرف کنند، این کار به هیچ وجه انجام‌شدنی نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با هذیان‌گو توصیف کردن هشدار اوباما به روسیه درباره بمباران هوایی در سوریه، حمایت این کشور از رئیس جمهوری سوریه و همچنین ناکارآمدی ایران در حل بحران سوریه گفت: آمریکا، عربستان و رژیم‌ صهیونیستی تمام توان خود را صرف می‌کنند و از مزدوران داخلی سوریه حمایت کرده و ژنو یک و دو را برای حل بحران سوریه به راه انداختند اما در نهایت شکست خوردند.

حقیقت‌پور افزود: آمریکایی‌، عربستان و رژیم صهیونیستی باید بدانند بازنده اصلی در سوریه خودشان بوده و پیروز اصلی صحنه نبرد مردم سوریه و متحدانش هستند.

وی پیرامون نقش تأثیرگذار ایران در حل بحران سوریه بیان کرد: آنها باید ایران جدید را بپذیرند، ایران مقتدر که نقش مهمی در حل مسائل منطقه دارد، در صورتی که به نظرات جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و آن را بپذیرند، مسائل منطقه قابل حل است در غیر این صورت قادر به درک مسائل منطقه نیستند.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی مقصر تمام اقدامات داعش هستند و روز به روز تنفر جهانی از آنها بیشتر می‌شود، اضافه کرد: در نهایت پیروز این صحنه مردم منطقه، دولت‌های مقاوم و کشورهایی که اتحاد اصولی با سوریه دارند، هستند.

وی با اشاره به راهکار جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه تاکید کرد: راه حل بحران سوریه نظامی نیست، جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی راهکار نظامی پیشنهاد نمی‌دهد و بهترین راه را اجرای دموکراسی و حاکم بودن صندوق رأی در این کشور می‌داند.

* نباید کشورمان میدان جولان خائنان و توطئه‌گران بیگانه باشد

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای جک استراو به چند استان کشور تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی مراقبتشان را باید بیشتر کنند چراکه انگلیسی‌ها روباه پیرند.

حقیقت‌پور تأیید حکم اعدام شیخ نمر توسط سعودی‌ها را یکی دیگر از اشتباهات تاریخی آل‌سعود دانست و گفت: صدور حکم اعدام شیخ نمر میخی به تابوت پوسیده آل‌سعود است که اگر این اتفاق بیفتد باید منتظر تشییع جنازه آل‌سعود بود.

وی تاکید کرد: اعدام آیت‌الله نمر فصل جدیدی از بحران و ناآرامی در مناطق شیعه‌نشین عربستان را به دنبال دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: همه مردم آزاده جهان صدور حکم اعدام شیخ نمر توسط آل‌سعود را اقدامی شنیع و اشتباهی تاریخی می‌دانند و این اقدام را محکوم می‌کنند.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید جلوی نفوذ روباه پیر را گرفت چراکه انگلیسی‌ها همیشه به خیانت‌کاری و فریبکاری مشهود و شهره هستند.

وی در مورد ثبت علامت تجاری مک دونالد تصریح کرد: قطعاً مردم ایران فریب اقدامات این‌چنینی را نخورده و اجاره نفوذ دشمن را نمی‌دهند.

حقیقت‌پور با اشاره به نامه رهبری درباره برجام به رئیس جمهور اضافه کرد: این نامه یک میثاق‌نامه بود تا موافقان و مخالفان برجام بدانند که قصد نظام مدارا و همراهی کردن با برجام بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار