مدیرکل امور اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز گفت: دو مرکز گرمخانه‌ای برای زنان و مردان کارتن‌خواب در تبریز پیش‌بینی شده است
کد خبر: ۱۲۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 29 October 2015

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا رحیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از توسعه خدمات اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد و اظهار داشت: امسال اداره‌کل امور اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز تشکیل شده و اقامتگاه و گرمخانه کوثر در تبریز با 4 میلیارد تومان و با 40 تخت راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: برای زنان نیز گرمخانه‌ای در مسیر توانیر شهر تبریز در نظر گرفته می‌شود و امیدواریم بتوانیم مشکل اقامتی برای زنان و مردان کارتن خواب نداشته باشیم و امسال یک میلیارد تومان برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی هزینه خواهیم کرد.

رحیمی با اشاره به برگزاری جلسات با معاونت پیشگیری دادگستری استان گفت: کار توسط شهرداری و معاونت دادگستری انجام می‌شود اما از نیروی اجتماعی و بخش‌های دیگر استفاده می‌کنیم تا تاثیرگذاری واقعی را داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز ادامه داد: در زمینه انجام کارهای تاثیرگذار در حوزه شهروندی اقدامات زیادی می‌توان انجام داد و امسال با شعار شهروند آگاه، شهر آباد وارد کار شده‌ایم و با دورنماهای انجام شده تغییر رفتار شهروندی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: 17 خانه سلامت در شهر تبریز وجود دارد که طی سال گذشته، به 250 هزار نفر ساعت، آموزش ارائه شده است و 110 هزار نفر ساعت از این آموزش، مرتبط با مواد مخدر بوده و امسال نیز،تلاش داریم به 200 هزار نفر ساعت آموزش در حوزه مواد مخدر دست یابیم.

رحیمی یادآور شد: در زمینه طرح‌های تحقیقاتی، دو طرح اساسی در حوزه سنجش عدالت اوجود دارد که در 18 کلانشهر بزرگ دنیا ارائه شده و مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت را ارزیابی می‌کند واجرای آن، اولویت اول ما در سطح شهر است.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در تهران  اجرایی شده و امیدواریم امسال در تبریز هم اجرایی شود.

رحیمی شیوع مشکلات و جرم‌های مختلف در سطح شهر تبریز را توسط تهیه اطلس علمی این طرح امکان‌پذیر دانست و گفت: شورایی در مرکز پژوهش‌های شهرداری در این زمینه اقدام می‌کند و امیدواریم این دو طرح پژوهشی بزرگ را در تبریز اجرا کنیم.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار