کد خبر: ۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ 27 January 2015
مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله دوم حج عمره از 18 بهمن ماه امسال، گفت: موضوع موادمخدر از مشکلات بسیار جدی این اداره محسوب می‌شود.

حبیب‌الله ساداتی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه متقاضیان عمره مفرده از روز شنبه 18 بهمن می‌توانند در کاروان‌های مرحله دوم عمره 94 ـ 93 ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: شرط ثبت‌نام در کاروان‌ها، پیش‌ثبت‌نام در سایت فاخر به آدرس www.fakher.haj.ir و یا مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی سراسر استان امکان‌پذیر است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام اینکه در صورتی‌که افراد در سایت فاخر پیش ثبت‌نام نداشته باشند در مرحله انتخاب کاروان‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، اضافه کرد: ثبت‌نام از متقاضیان عمره مفرده به‌صورت پلکانی از اولویت یک تا 350 است.

وی با بیان اینکه اعزام دوره جدید ثبت‌نامی‌های عمره مفرده از 20 اسفندماه آغاز و تا هفتم فروردین ماه ادامه می‌یابد، گفت: اسامی مرحله دوم کاروان‌های عمره مفرده چهارشنبه 14 بهمن ماه امسال از طریق روزنامه‌های محلی استان منتشر می‌شود.

ساداتی با اعلام اینکه امسال ثبت‌نام برای اعزام عمره مفرده به‌صورت اینترنتی است، افزود: متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر زیارتی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه امسال 11 هزار مازندرانی‌ به عمره مفرده مشرف شدند، عنوان کرد: در مرحله نخست، اعزام 22 هزار زائر را در دستور کار داریم و در مرحله دوم نیز همین تعداد اعزام می‌شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه موضوع حمل موادمخدر از مشکلات بسیار جدی در اعزام زائران محسوب می‌شود، گفت: زائران از حمل موادمخدر به‌شدت پرهیز کنند در غیر این صورت ماه‌ها یا سال‌ها زندانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود هفت نفر از مازندرانی‌ها به‌دلیل موضوع حمل موادمخدر دستگیر شدند،خاطرنشان کرد: همچنین توصیه ما به زائران این است که مقررات کشور میزبان را رعایت کنند تا مشکل خاصی نداشته‌ باشیم.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه زائران حتما مطالعه داشته باشند، ابراز داشت: همچنین زائران در کلاس‌های آموزشی شرکت داشته باشند.

ساداتی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سفر عتبات عالیات، تصریح کرد: در طول هفته دو پرواز به‌صورت هوایی به عتبات عالیات از استان انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال رایزنی هستیم تا دو پرواز در طول هفته را به سه پرواز به عتبات عالیات افزایش دهیم در پایان متذکر شد: به‌طور متوسط روزانه دو ناوگان اتوبوس برای اعزام زائران به عتبات عالیات از مازندران اختصاص داده‌ شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار