دکتر حسن عباسی در دانشگاه تبریز:
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: اقتصاد جهان به اذعان محققان و دانشمندان اقتصادی غرب در حال فروپاشی است و در چند سال اخیر بدهی های کشورهای پیشرفته اقتصادی چند برابر شده است که این فاجعه ای است که 10 سال بعد عواقب آن، مردم و کشورهای جهان را وارد بحران جدی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 26 October 2015

به گزارش  تابناک تبریز، حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به ورود روسیه به جنگ با تروریست های داعش در سوریه گفت: روسیه از بازگشت 8 هزار تاتارستانی به روسیه که جدیدا به داعش پیوسته اند نگران است، از این رو دست به کار شده و در جبهه سوریه با تروریست ها می جنگد.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا از به هم ریختن اوضاع کشورهای عراق و سوریه حکم فرمایی دموکراسی نیست، افزود: در عربستان خیلی بیشتر از عراق و سوریه آزادی انسان ها و به خصوص زنان نقض می شود، پس اگر بنا بر حکم فرماکردن دموکراسی بود باید به عربستان حمله می کرد.

وی در خصوص اوضاع وخیم اقتصاد جهانی تاکید کرد: اقتصاد جهان به اذعان محققان و دانشمندان اقتصادی غرب در حال فروپاشی است و در چند سال اخیر بدهی های کشورهای پیشرفته اقتصادی چند برابر شده است که این فاجعه ای است که 10 سال بعد عواقب آن مردم و کشورهای جهان را وارد بحران جدی خواهد کرد.

عباسی با بیان اینکه نباید تحریم ها را عامل مشکلات موجود در کشور دانست، افزود: مشکلات اقتصادی ایران به دلیل مشکلات مدیریتی و بی کفایتی استادان دانشگاهی است که تنها به ترجمه و عمل به تجویز های منسوخ شده غرب می پردازند .

رئیس مرکز بررسی های دکترینال گفت: امروز جنگ ارزی در جهان در حال وقوع است جنگی که در آن پول های کشورها با هم می جنگند که باز هم پدیدآورنده جنگ ارزی آمریکاست.

وی یادآور شد: جامعه ای، اسلامی است که عدالت در آن اجرا شود به این معنا که عوام جامعه برای اقامه قسط قیام کنند و خواص جامعه نیز به دنبال اجرای عدالت در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه تمدن غرب به پشتوانه بیش از 200 انقلاب شکل گرفته است، افزود: ما نیز باید به خود بیاییم و به دنبال انقلاب سیاسی که داشته ایم انقلاب‌های اقتصادی و فرهنگی و... را نیز در جامعه به راه بیندازیم تا بتوانیم بعد از گذشت چند سال، تمدن اسلامی را در جهان حکم فرما کنیم.

عباسی با بیان اینکه ما می گوییم ذات بانک ربا است، ولی برخی نمی پذیرند، تاکید کرد: با وجود بانک های ربوی نمی توانیم ادعا کنیم که جمهوری ما اسلامی است چرا که در عرض 19 ماه حدود 18 هزار میلیارد تومان از پول مردم در بورس نابود شد و باعث گردید تا چهار نفر از وزیران به رئیس جمهور نامه بنویسند و خواستار تغییر جدی در اوضاع کنونی شوند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: آن چیزی که در کلاس های درس توسط اساتید تدریس می شود وحی منزل نیست چرا که آنان به ارائه ترجمه مطالب منسوخ غربی می پردازند و جوانانی را تربیت می کنند که نمی توانند دردی از دردهای جامعه را درمان کنند.

وی ابراز تاسف کرد که امروز اساتید دانشگاهی علوم انسانی عرق ذهنی نمی ریزند و به تکرار و تدریس مطالبی می پردازند که به اذعان غربی ها دیگر منسوخ شده است.

عباسی تاکید کرد: آلرشتاین که برای سخنرانی در دانشگاه تهران وارد ایران شده بود در مصاحبه با روزنامه کشور خود می گوید اساتید لیبرال ایرانی از من خواستند که نگویم اقتصاد لیبرالیسم با شکست مواجه شده است! این لکه ننگی است که اساتید نمی خواهند به جوانان بگویند که اقتصاد همان هایی که ما الگو قرار داده ایم و فکر می کنیم با مذاکره و ارتباط با آن ها به جایی خواهیم رسید در حال فروپاشی است.

وی خاطرنشان کرد: 780 صفحه کتاب و تئوری های لیبرالیسم در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است تا مبنای برنامه ششم توسعه کشور ایران اسلامی باشد!که تمامی محتویات آن در تعارض با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
خوب نیست آدم اطلاعات کافی نداشته باشه و تو همه چیز نطر بده. مخصوصا اگه مکان نظر دادنش دانشگاه باشه که همه در حیطه تخصصی صحبت میکنن. جناب عباسی لطفأ...
کدوم مصوبه مجمع لیبرالیسمیه!!!
مهدی نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
امگار نه انگار که دانشجو مثلأ قشر نخبه جامعه هست! اصغر زاده بی محتوا و این بار حسن عباسی همه چیز دان!!! سخنور بیاورید لطفأ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :