مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت به اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن روستاها در کلاردشت پرداخت و گفت: با این کار می‌توانیم ظرفیت‌های موجود در روستا را شناسایی و نسبت به اجرای برنامه‌های کشاورزی اقدام کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران احمد قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار در نوشهر با اشاره به افتتاح نخستین اداره جهاد کشاورزی در شهرستان کلاردشت، اظهار کرد: این اداره در راستای ارائه خدمات کشاورزی در بخش‌های دام و طیور، امور زیربنایی، باغبانی، زراعت و آموزش‌های ترویجی و حفظ اراضی کشاورزی در بخش امور اراضی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.
وی درباره اهداف و برنامه‌های مدیریتی خود در این اداره افزود: اجرای کشاورزی دانایی‌محور، توسعه و کشت انواع تولیدات در راستای اهمیت غذایی و ایجاد اشتغال از اهداف مورد نظر است و در ادامه آن ایجاد اشتغال خانگی نیز مورد توجه قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال خانگی، طرح پوشه خانواده را در شهرستان کلاردشت اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح به منظور کمک به اقتصاد خانواده و تولید محصول برای رفع نیاز خانواده روستایی با تولید محصولاتی مانند سبزیجات و صیفی‌جات، تک کلونی زنبور عسل، گاو شیری و محصولات باغی اجرا می‌شود.
وی همچنین درباره ساختمان‌هایی که داخل بافت کشاورزی احداث می‌شوند، اظهار کرد: در این مورد هر بنایی که در بافت کشاورزی احداث می‌شود تعداد 10 اصله درخت مثمر باید کشت شود تا زمینه تولید کشاورزی حفظ بماند.
قزوینی به اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن روستاها در کلاردشت پرداخت و افزود: این طرح برای حفظ ظرفیت‌های موجود در کلاردشت که شامل میزان زمین کشاورزی، تعداد کلونی‌های زنبور عسل، دام و سایر صنایع تبدیلی در شناسنامه، شناسایی و با این کار ظرفیت‌های موجود در روستا را شناسایی و نسبت به اجرای برنامه‌های کشاورزی اقدام می‌شود.
وی درباره آموزش‌های کشاورزی به کشاورزان کلاردشتی گفت: این آموزش‌ها برای کشاورزان و داوطلبان اجرا می‌شود و در دوره‌های مهارتی برای کشاورزان گواهینامه آموزشی نیز صادر و براساس آن و مساحت زمین، تسهیلات بانکی و سایر تشویقی‌های اقتصادی به کشاورزان داده می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت با بیان اینکه کشاورز محوری عامل توسعه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا کارشناسان جهاد کشاورزی برای ارائه مشاوره‌های لازم درباره اصول و قواعد کشاورزی مدرن به روستاها اعزام می‌شوند.
وی در پایان درباره جذب نیرو در این اداره، گفت: نیروهای مطرح شده از ناظرانی بودند که هر کدام از آنها بین پنج تا هفت سال در زمین‌های کشاورزی کار کردند و سپس در آزمون سراسری شرکت کردند و با کسب امتیازاتی به صورت کتبی و عملی و به نسبت امتیاز، به مناطق مختلف اعزام شدند و اگر نیرویی از شهرستان کلاردشت در این آزمون شرکت کرده باشد و در هر نقطه‌ای از استان مازندران فعالیت کند، به کلاردشت منتقل می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار