کد خبر: ۱۱۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 26 October 2015
دا؛ علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه‌ی ستاد بزرگداشت هفته‌ی پدافند غیرعامل در استانداری کرمان اظهار کرد: پدافند غیرعامل امری بدیهی و روشن است که با آن کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری را در حوزه‌ی امنیت کشور داریم و کار مستمر و دائمی است و باید دستگاه‌های مرتبط با این مسأله، در استان کار را انجام دهند.

وی افزود: ستاد پدافند غیرعامل در استانداری کرمان فعال است و اقدامات دستگاه‌های مختلف را رصد می‌کند و یکسری انتظارات وجود دارد و مدیران باید به آن توجه کنند.

رزم‌حسینی با تأکید بر این‌که باید پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: این امر از بسیاری هزینه‌ها در بروز مشکل، جلوگیری می‌کند و با یک آموزش و راهنمایی خوب این امر قابل انجام است.

وی با بیان این‌که باید عموم بر این باور باشند که پدافندغیرعامل تشریفاتی نیست، گفت: باید همکاری در میان مدیران کل بیشتر شده و یک طرح کامل در اجرای پدافندغیرعامل در استان داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: باید اقدامات هر دستگاه مشخص و بودجه و امکانات مورد نیاز اعلام شود تا بدانیم وضعیت نقشه کامل پدافند غیرعامل استان چگونه است و این نقشه رابه تناسب هر دستگاه داشته باشیم تا واقعیت‌ها گفته شود تا مشکلات برطرف و عملکرد پدافند غیرعامل را بهبود بخشیم.

وی با بیان این‌که مسئولیت‌پذیری امر مهمی است و مدیران، مسئول ادارات هستند، گفت: هر اتفاقی بیفتد، به‌دنبال خود بحران ایجاد کرده و باید همه موارد حتی مسائل جزئی مورد توجه واقع شود.

رزم‌حسینی تصریح کرد: نگهداری اسناد ملی و بایگانی‌های دستگاه‌های اجرایی دارای اهمیت هستند و در مواردی در این زمینه دچار مشکل شده‌ایم.

وی با تأکید بر اهمیت جلسات اطلاع‌رسانی و نقش صدا و سیما در پدافند غیرعامل اظهار کرد: خوشبختانه در دهه‌ی نخست محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی مشکل امنیتی در استان کرمان نداشتیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: طرح هم‌یاران آب هم در استان کرمان پدافند غیرعامل است که از مهاجرت و بسیاری از تبعات اجتماعی جلوگیری می‌کند که البته هدف پدافند غیرعامل هم چیزی غیر از این نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار