کد خبر: ۱۱۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 23 October 2015
امام جمعه رشت با اشاره به لزوم حفظ وحدت و پرهیز از دو دستگی درباره موضوع برجام گفت: سخنان رهبری درباره برجام فصل الخطاب و چراغ راه بوده که عمل به آنها مانع از ایجاد تفرقه می شود.

آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت ضمن عرض تسلیت به مناسبت تاسوعای حسینی گفت: با وجود گذشت بیش از هزار و ۳۷۷ سال از واقعه عاشورا اما همچنان این مراسم هرسال پرشور تر از سال های پیش برگزار می شود.

وی با یادآوری نحوۀ قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر، نامه های بسیار مردم کوفه و بیعت نکردن با یزید را سه عامل ظاهری قیام آن حضرت برشمرد و افزود: آنچه که در باطن قضایا و از سخنان امام حسین (ع) بر می آید این است که افرادی در راس امور مسلمین قرار گرفته بودند که تا سال هشتم هجری در مقابل پیامبر(ص) و علیه آن حضرت بوده و با نفوذ در حکومت اسلامی قصد داشتند با بدعت گزاری ها و اعمال نادرست اسلام را استحاله کنند.

خطیب جمعۀ رشت ضمن اشاره به این نکته که پیدایش دین اسلام با پیامبر(ص) بوده و ضامن دوام آن قیام امام حسین(ع) است تصریح کرد: بزرگترین فلسفه قیام ابا عبدالله (ع) این است که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است که این الگو می تواند برای همه ملت ها سرلوحه قرار گیرد.

آیت الله قربانی در ادامه ضمن تاکید بر حفظ شعائر دینی، عزاداری بر اساس رهنمون های دینی و فتوای مراجع عظام تقلید را ضروری دانست و گفت: حفظ این ارزشها سبب می شود که مردم دنیا به حقیقت انقلاب امام حسین (ع) پی ببرند و شرکت حدود ۲۰ ملیون نفر در راهپیمایی اربعین نشان از همین قضیه دارد.

وی همچنین بر اقامه به موقع نماز و رعایت حقوق مردم تاکید کرد و افزود: به رغم توصیه های نیروی انتظامی و سایر ارگانها همچنان شاهد برخی از شیطنت ها هستیم و نباید کاری کنیم که نحوۀ عزاداری های ما باعث تنفر مردم از این مراسم شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه طبق فرمایش امام علی(ع) که اگر دیدید دینتان در خطر است ،جانتان را سپر دینتان کنید تاکید کرد: همانند دوران انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران اگر احساس کنند که دینشان در خطر است جانشان را در طبق اخلاص می گذارند و برای حفظ دینشان از جان می گذرند.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور در خصوص برجام و پاسخ رئیس جمهور به ایشان تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری فصل الخطاب و چراغ راه ملت ایران است.

آیت الله قربانی با اشاره به مخالفت بعضی افراد با برجام گفت: توصیه من به مردم انقلابی این است که طوری حرف نزنیم تا دولت تضعیف شود و اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری را چراغ راه قرار دهیم و وحدت داشته باشیم دشمن ناامید خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار