غنی سازی فرهنگ
تكنولوژي هاي ارتباطي همواره به مثابه تريبوني سياست هاي كلان كشورهاي توسعه يافته را در تصورات مردم جهان نهادينه كرده اند.افكار عمومي از تكنولوژي هاي ارتباطي تأثير پذيرفته و دنياي رسانه اي را دنيايي واقعي مي پندارند
کد خبر: ۱۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳ 08 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،موقعیت برتر کشورهای صنعتی و بیش از همه آمریکا و در مرحله بعد اروپا،در تولید و گسترش رسانه ها سبب شده است که بسیاری از محققان از امپریالیسم رسانه ایی سخن بگویند.گفته میشود که یک امپراطوری فرهنگی ایجاد شده است.اعتقاد بر این است که کشورهای ضعیفتر و یا در حال توسعه مخصوصا در برابر آن آسیب پذیرند.زیرا اسباب لازم را برای حفظ منابع فرهنگی خود در اختیار ندارند.

اما آیا واقعا اینگونه است؟کشوری مثل ایران قدرت لازم جهت حفظ منابع فرهنگی خود در اختیار ندارد؟

ایران با فرهنگی بسیار غنی در همه زمینه های فرهنگی،از سینما گرفته تا تئاتر ،از نویسندگی گرفته تا نقاشی ،از شعر گرفته تا نثر دارای منابع غنی و تاریخی کهن در این زمینه ها میباشد.

تنها کمبودی که در زمینه فرهنگ وجود دارد عدم مدیریت منسجم و نداشتن برنامه ایی غنی در شان همان فرهنگ میباشد.

وقتی یک فرهنگ مورد هجوم فرهنگ بیگانه قرار می گیرد باید در مقابل هجوم ایستاد باید برنامه داشت و باید مقابله به مثل کرد.اما در این زمینه مسئولین مربوطه بقدری تعلل به خرج دادند تا رهبر معظم انقلاب نیز ابراز نگرانی کردند و برای حفظ فرهنگ از شبیخون فرهنگی بیگانه تاکید نمودند.متاسفانه باز مسئولین از خوابی که خودخواسته است بیدار نشدند.

حال جامعه با داشتن فرهنگی بسیار غنی باز احساس نیاز به فرهنگ بیگانه میکند و سراغ اسبابی که بتواند از بیگانگان خلع فرهنگی خود را پر کند میرود.

باید گفت تكنولوژي هاي ارتباطي همواره به مثابه تريبوني عمل كرده اند كه خط مشي ها و سياست هاي كلان كشورهاي توسعه يافته را در تصورات مردم جهان نهادينه كرده اند. اين شكاف ها زماني صورتي بحراني به خود مي گيرند كه پاي افكار عمومي به ميان مي آيد. چرا كه افكار عمومي به طرز شگفت انگيزي از تكنولوژي هاي ارتباطي تأثير پذيرفته و دنياي رسانه اي را دنيايي واقعي مي پندارند

بنابراین باید از همان وسیله ایی که مورد هجوم واقع میشویم از همان وسیله نیز برعلیه مهاجم استفاده کنیم و این نیز با یک برنامه هدفمند و غنی و با یک فرهنگ سازی بسیار جدی امکان پذیر است.

جمع آوری دستگاههای گیرنده شبکه های خارجی ماهواره- در شرایط کنونی دردی را دوا نمیکنند.چرا که فرهنگ استفاده و نگرش مردم باید تغییر کند نه نوع و مدل دستگاه ها .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیز ؛ جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب و مسئول دبیر خانه امر به معروف و نهی از منکرناحیه در گفتگوی خبری گفت:در پی انجام فعالیتهای مستمر و پیگیری های فرماندهی ناحیه و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج ناحیه در خصوص آگاه سازی جامعه از مضرات ماهواره و آسیب های آن در این شهرستان 130 دستگاه ماهواره توسط استفاده کنندگان به صورت داوطلبانه تحویل ناحیه مقاومت بسیج گردیده و در مقابل آن یک دستگاه گیرنده دیجیتال تحویل داده شده است.

سرگرد کرامتی همچنین افزود : در سال 94 نیز جمع آوری دجال واره همچنان ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار