رییس پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان در نوروز امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹ 06 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اینسا، سرهنگ عبدالحسین زارع با اشاره به شروع طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه، گفت: در این طرح بیش از ۱۰۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محورهای استان را تحت پوشش داشتند.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس راه و همکاری خوب مردم، شاهد کاهش ۵۰ درصدی فوتی های تصادفات در نوروز امسال بودیم.

وی افزود: همچنین طی این مدت تصادفات فوتی ۶۷ درصد و تصادفات جرحی دو درصد کاهش داشت.

به گفته زارع، بیشترین علت تصادف در نوروز امسال تخطی از سرعت مطمئنه، خواب آلودگی و انحراف به چپ بوده است.

وی مرگبارترین محورهای استان در نوروز امسال را نیز محور کرمانشاه-کنگاور و کرمانشاه-اسلام آبادغرب عنوان کرد.

زارع در ادامه با اشاره به تعطیلات پیش روی عید فطر، گفت: در این تعطیلات با موج جدید سفر مواجه خواهیم بود، چرا که افرادی که در ماه مبارک رمضان سفر نرفته اند، در این تعطیلات به سفر خواهند رفت.

وی افزود: با توجه به اینکه این تعطیلات کوتاه مدت است، پیش بینی می شود عمده سفرها کوتاه بوده و میان شهرستانهای استان و نهایتا استان های اطراف باشد، بنابراین کمتر با معضل خواب آلودگی مواجه بوده و عمده مشکل به نظر می رسد بحث سرعت غیرمجاز باشد.

زارع با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان متخلف، گفت: خودروی رانندگان متخلف هم در این تعطیلات توقیف شده و پلیس مماشاتی با متخلفان و افرادی که بخواهند جان مردم را به خطر بیندازند، نخواهد داشت.

وی افزود: در تعطیلات پیش رو نیز نیروهای پلیس راه آماده باش بوده و بیش از ۱۰۰ تیم گشتی محورهای استان را تحت رصد دارند.

زارع از تمام رانندگان خواست تا در این تعطیلات نیز با پلیس همکاری کرده و با رعایت قوانین و بویژه سرعت مطمئنه، سفر ایمن و بی خطر را برای خود و سایر مسافران رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار