مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه اتیسم بیماری نیست، گفت: تاکنون ۹۷ فرد مبتلا به این اختلال در استان شناسایی و از حمایت‌های این اداره کل برخوردار شده اند.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰ 05 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  حسین نورعلیوند بیان داشت: از مجموع این مبتلایان ۶۶ نفر پسر و ۳۱ نفر دختر هستند.
 
وی افزود :   اتیسم یک اختلال رشد در عملکرد مغز است که بیشتر در دوران کودکی ظاهر و در عمده موارد قبل از رسیدن به سن سه سالگی علائم آن در فرد ظاهر می‌شود.
 
نورعلیوند ادامه داد :  علائم عمومی این اختلال شامل پرخاشگری، گوشه گیری، عدم تعامل و مهارت‌های اجتماعی، عدم فعالیت‌های اجتماعی، سرگرم کننده و بازی، عدم ارتباط‌های کلامی و غیر کلامی و نداشتن مهارت‌های شناختی است.
 
وی اظهار  کرد: این اختلال در واقع نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که فرد در آن بیشتر به درون گرایی و فاصله گرفتن از محیط پیرامون و انسان‌های اطرافش و حتی خانواده دچار می‌شود.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد : اتیسم اختلالی  ژنتیکی بوده که قابل درمان قطعی نیست و فرد مبتلا بصورت دائم با آن درگیر خواهد بود.
 
تورعلیوند مطرح کرد : درحال حاضر یک مرکز روزانه اتیسم در مرکز استان ایلام فعال است که افراد مبتلا به این اختلال از خدمات آن برخوردارند.
 
وی خاطرنشان کرد :  خدمات این مرکز توانبخشی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری - آموزشی و مداخلات مشاوره- حمایتی است./ع
 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار