رئيس پليس راهنمايي و رانندگي کشور از آمادگي کامل پليس سراسر کشور براي برقراري نظم و امنيت در تاسوعا و عاشورا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 21 October 2015
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، سردار سرتيپ تقي مهري در نشست خبري گفت: پليس براي ايام تعطيلات و برگزاري بهتر مراسم عزاداري آماده است.

وي افزود: علاوه بر همکاران پليس راهور همه بخش هاي نيروي انتظامي آماده اند تا به هموطنان کمک کنند تا مراسم سوگواري و عزاداري سيد و سالار شهيدان به صورت منظم و بدون مشکل برگزار شود.

وي به رانندگان توصيه کرد: از پارک خودروي خود در مقابل مساجد، حسينيه ها و هيئات خودداري و از وجود ترافيک جلوگيري کنند.

سردار مهري افزود: به مسئولان دستجات به ويژه دستجات برون شهري توصيه مي کنيم که علايم هشداردهنده را همراه خود داشته باشند تا رانندگان عبوري نيز متوجه حضور آنان باشند تا حادثه اي پيش نيايد.

رئيس پليس راهور ناجا خاطرنشان کرد: رانندگان نبايد در مسيرهايي که دستجات حرکت مي کنند از سرعت مطمئنه غافل شوند چراکه گاهي اوقات چنين کوتاهي هايي حوادثي را به وجود آورده است.

سردار مهري گفت: گزارشي در مورد سد معبر هيئات و حسينيه ها در خيابان ها نداشتيم اگرچه مسئولان حسينيه ها، مساجد به ويژه دسته هاي عبوري از خيابان ها بايد همه تلاش خود را براي کاهش ترافيک و رفع سد معبر احتمالي صورت دهند.


وي افزود: اگر رانندگاني اقدام به بلندکردن غيرمعمول صداي نوحه هاي مرتبط با اين ايام کنند و مزاحمتي نيز در پي داشته باشد درباره آنان اعمال قانون خواهد شد.

سردار مهري از همه رانندگان و مسئولان مراسم هاي مرتبط به ويژه در روز عاشورا خواست تا با همکاري با پليس مانع از ترافيک غيرمعمول در عبور و مرور مردم و خودروها شوند.

وي خاطرنشان کرد: اگرچه به صورت طبيعي در روز تاسوعا و عاشورا در مسيرهاي عزاداري به علت تراکم جمعيتي محدوديت هاي ترافيکي در شهرها و استان هاي سراسر کشور خواهيم داشت اما همکاري هاي دستجات راننده ها با پليس مي تواند در کاهش اين محدوديت ها به منظور ترافيک روان کمک کند.

سردار سرتیپ تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاري صدا و سيما افزود: در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، ماموران راهور به صورت ویژه در آماده باش کامل هستند. در عاشورا و تاسوعا، ماموران راهنمایی و رانندگی در تجریش، امامزاده صالح (ع)، شهرری و همچنین مناطق 12، 13 و 14 که بیشترین عزادران را دارند با تمام توان حضور خواهند یافت.

وی گفت: در مقابل هیئت ها، تکایای مذهبی و مساجد حداقل یک مأمور مستقر خواهد شد تا بتوانیم بیشترین خدمات را به مردم برای کاهش ترافیک انجام دهیم.

سردار ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت نیز در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر ساله تدابیر ویژه انتظامی و ترافیکی در سطح شهر اجرا می شود و امسال نیز تمامی گشت ها و عوامل 110 در سطح شهر به صورت ویژه مستقر خواهند شد.

وی افزود: با مسئولان هیئت ها صحبت شده است و توصیه کامل انجام گرفته و همیاران محرم و پلیس های افتخاری نیز حضوری صد درصدی خواهند داشت. 
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار