مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: صید یا برداشت گونه‌های حیات وحش از طبیعت ممنوع است و در صورت مشاهده فروش غیر قانونی با متخلفان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 17 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عطا پورشیرزاد در خصوص خرید و رهاسازی گونه‌های مهاجم مانند لاک‌پشت گوش‌قرمز و ماهی‌گلی در منابع آبی مانند رودخانه‌ها و دریاچه‌ها هشدار دارد و گفت : حوض‌های واقع در باغ‌های شهری مکان مناسبی برای تحویل و نگهداری لاک‌پشت گوش‌قرمز و ماهی‌گلی هستند اما رهاسازی این جانوران در طبیعت می‌تواند به اکوسیستم‌های طبیعی و گونه‌های وحشی، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را وارد کند.

پورشیرزاد، به عواقب رهاسازی گونه‌های مهاجم در طبیعت اشاره کرد و گفت: اگر لاک‌پشت گوش‌قرمز و ماهی‌گلی در طبیعت رها شوند، می‌توانند با گونه‌های بومی رقابت کرده و آنها را از بین ببرند. همچنین خرید گونه‌های در معرض تهدید مثل سمندر لرستانی، لاک‌پشت برکه‌ای، لاله واژگون و مار آبی در ایام نوروز می تواند ذخایر ژنتیکی این گونه ها را کاهش دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: صید یا برداشت گونه‌های حیات وحش از طبیعت مانند سمندر لرستانی، لاک‌پشت برکه‌ای، مار آبی و لاله واژگون ممنوع است و در صورت مشاهده فروش غیر قانونی ، با متخلفان برخورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار