حاشیه‌نگاری جشنواره ابوذر خراسان رضوی در ایستگاه هفتم
شامگاه پنجشنبه، شب پر خاطره ای بود.شبی که حدود ۵ ساعت به طول انجامید و حضار هم تا آخر ماندند.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 16 March 2024

به گزارش تابناک رضوی، شب جمعه گذشته تالار نور مشهد، سرشار از شنزارهای ربذه بود و صدای عدالت خواهانه مردی که نقش و رسالت مان را به ما کنشگران فرهنگی - هنری و به ویژه رسانه ای یادآوری می کرد.

هفتمین جشنواره ای رسانه ای ابوذر در حالی برگزار شد، که همه چیز به قاعده بود.مهدی شاد، مدیر جلسه و دبیر جشنواره، برای یک برنامه منسجم و متنوع، همه امور را پیش بینی کرده بود.حسین کشتکار خواننده ترانه "منم سرگشته حیرانت ای دوست" با اجرای زنده این قطعه که در وصف امام زمان علیه‌السلام سروده شده، همه را به وجد آورد.کشتکار در اواخر جلسه نیز با اجرای قطعه ای دیگر، حس و حالی جان بخش، به جلسه داد.

بسیاری از مدیران لشکری و کشوری خود را به جلسه رسانده بودند.از سردار غیاثی و مدیرانش گرفته تا مدیران رسانه ای همچون محسن هوشمند رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس، علی یعقوبی مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قدس، محسن نصرپور مدیر کل صدا و سیمای رضوی، حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد و چهره هایی چون سید جلال فیاضی و حمزه واقعی، مدیران کهنه کار رسانه استان.

در این میانه حضور کورش شجاعی، مدیرمسؤول اسبق روزنامه خراسان، علیرغم کسالتی که داشت، همه را به وجد آورد.ایشان را به بالای سن دعوت کردند و او از رسالت مداری خبرنگاران، صحبت های دقیقی بیان داشت.
سخنان شجاعی به شدت جلسه را تحت تاثیر قرار داد.پخش مستند شخصیت او که با تصاویری از سفر سال های دورش به معراج شهدا و خاطره برادر شهیدش همراه بود، معبری از جزیره مجنون به دل اهالی قلم زد و چشم میهمانان، میزبان مروارید غلتان اشک شد.
در این جلسه خودنویس شهید فرودی که برای یک سال در دست غلامرضا بنی اسدی بود، توسط خود او به کورش شجاعی داده شد، تا با الهام از این قلم، ترجمانی بشکوه از ایران بنگارد.
در میانه برنامه، برشی از صحبت روزنامه‌نگاران خراسانی را پخش کردند که سخنان محسن هوشمند و غلامرضا بنی اسدی از تمایز ویژه ای برخوردار بود.
در این جلسه همسر شهید فرودی نیز بر بالای سن حضور داشت.
از دیگر حاشیه های این جلسه، حضور میثم ظهوریان، نماینده برگزیده عدالتخواه این دوره مردم مشهد بود.
همچنین یک پرده خوانی نوین که با سبکی امروزی و زبان روایی تلفیقی، دیروز ایران ابوالمفاخر را به امروز ایران مقتدر گره می زد، بر غنای جلسه افزود.

در این رویداد حائز اهمیت رسانه ای حضور خبرنگاران پرتوان این خطه رسانه پرور، جوانان کاربلد و استادان پیشکسوت شان در کنار هم، حضوری همگن و تصویری موزون را خلق کرد.
در حاشیه این مراسم مجتبی محمودی، فعال رسانه ای و عضو هیئت داوران جشنواره به خبرنگارمان گفت: امروز غزه ترجمان ربذه است و ابوذر این بار نه تنها یک مرد عدالت جوی تنهاست، بلکه هزاران ابوذر با ستیز و ستیهندگی پر خروش خود، نگاه جهان را به رشادت هایشان معطوف کرده اند.
حمزه واقعی مدرس و پژوهشگر نیز عنوان داشت:
رسانه ی جامع سه ضلع دارد؛
یک ضلع آن ابوذر است که نماد تام و تمامی از مطالبه گری، عدالت طلبی و نیز خشم و فریاد علیه جریان نفاق، اشرافیت و عوام فریبی است که ما در شرایط حاضر، به این نوع نگاه نیاز داریم.
ضلع دوم آن سلمان فارسی است و ضلع سوم آن عمار است.
این موضوع ادامه دارد تا کربلا و عاشورا که در این ساحت عظیم به شکل خاص، نیازمند بازکشف ظرفیت های بیانی تازه از این واقعه هستیم.

محسن واقعی | فعال فرهنگی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار