مدیرکل دامپزشکی استان:
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از صدور مجوزهای لازم برای افتتاح ۱۵مرکز اقتصادی‌، صنعتی و بهداشتی، درمانی مرتبط با فعالیت‌های دامپزشکی درسال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 16 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر یونس احمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: مجموع اشتغال حاصل از شروع به کار این مراکز تاکنون ۵۳ نفر بوده که ۹نفر آنها مربوط به شهرستان ایلام است.

وی گفت: یکی از اهداف و سیاست‌های دامپزشکی کشور فراهم کردن شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه‌گذاری در بخش دام و همچنین ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: امسال بیش از ۱۵مورد افتتاحیه در زمینه کارخانجات خوراک دام و طیور، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز وابسته به عرضه فرآورده‌خام دامی، درمانگاه، داروخانه، بیمارستان‌های دامپزشکی و شرکت‌های پخش دارویی در شهرستان‌های مختلف استان داشته‌ایم که هم‌اکنون در حال فعالیت‌ هستند.

احمدی گفت: یکی از راهکارهای مهم ما برای ایجاد اشتغال برون‌سپاری خدمات پیشگیرانه دامپزشکی بود که در این قالب بیش از ۳۵٠٠میلیون ریال در متن ۱۱۲ قرارداد کاری به اکیپ‌های واکسیناسیون در بخش خصوصی پرداخت شد.

وی ادامه داد: اعتبار کلی مصوب برای طرح‌های مصوب دامپزشکی امسال ۲٠٠ میلیارد ریال بوده که برای ۸ پروژه در قالب سرمایه ثابت و درگردش تخصیص داده شده‌ و مابقی پروژه‌ها هم در سنوات گذشته، تسهیلات مورد نیاز را دریافت داشته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تاکید کرد: همبستگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر جامعه دامپزشکی استان با بهره‌گیری از تمامی توان و ظرفیت‌های موجود، باعث توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی دامپزشکی استان در راستای حفظ و صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت عمومی و توسعه اقتصادی پایدار جامعه می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار