نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به فرصت مغتنم جوانی و ماه رمضان، گفت: این دو فرصت بزرگ و حیاتی را از دست ندهیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 15 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به فراز‌هایی از نهج‌البلاغه اظهار کرد: بدون هیچ شک و تردیدی همه انسان‌ها می‌میرند و پس از مرگ حقایق بسیاری به روی انسان گشوده خواهد شد و راهی برای بازگشت به دنیا برای احدی فراهم نیست.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای شست‌وشوی روح و جان انسان از گناه و پلیدی برشمرد و افزود: همچنان که مساجد، حرم امن ائمه معصومین (ع) و طواف خانه خدا روح انسان را از آلودگی‌های گناه پاک می‌کند ماه مبارک رمضان نیز جان‌ها را از گناه می‌زداید.

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به سالروز رحلت حجت‌الاسلام سید احمد خمینی گفت: این روحانی ارجمند تمام عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان‌های امام (ره) صرف کرد.

خطیب جمعه گرگان با بیان اینکه استفاده از فرصت‌های ناب جوانی توصیه مهم امام (ره) به فرزندان خود و همه جوانان این مرزو بوم بود، گفت: جوانان از فرصت بی‌نظیر جوانی و به ویژه ماه رمضان برای رشد فردی و معنوی بهره بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه روز چهارشنبه روز نخست عیدتوروز و سال جدید است، گفت: قرار دادن روز اول بهار به عنوان عید انتخاب زیبایی بود که ایرانیان آن را به عنوان عید قرار دادند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه خداوند در هر بهار طبیعت را زنده کرده و پس از مرگ نیز انسان‌ها را بار دیگر زنده می‌کند، گفت: امسال ماه رمضان و عید با هم تلاقی پیدا کرده و ماه مبارک رمضان نیز باعث پاکی انسان از گناه و تولد دوباره او می‌شود به شرطی که از فرصت این ماه بهره بگیرد.

وی ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل و حمایت آمریکا از این جنایات گفت: امروز اسرائیل با حمایت آمریکا شرایطی را فراهم کرده اند که به بهانه احداث بندر به دنبال خالی کردن مردم از کشور غزه است و گفت: اگر آمریکایی‌ها راست می‌گفتند و خیرخواه مردم غزه بودند تا امروز چندین بار جلوی آتش‌بس را نمی‌گرفتند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار