مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۳۸۰۰ نفر از زنان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، که ۱۷ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه شدگان تامین اجتماعی را شامل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 13 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید حسین فراتی گفت: در اجرای تعمیم و گسترش هر چه بیشتر پوشش بیمه‌ای به گروه‌های مختلف در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی ۵۲۱۶ نفر از زنان خانه دار و دختران مجرد در خراسان جنوبی در قالب قرارداد بیمه زنان خانه دار و مشاغل آزاد خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در این راستا و به جهت حمایت از زنان خانه دار و برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی تعداد ۲۵۰۰ نفر از زنان خانه دار زیر چتر پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی هستند.

فراتی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال گذشته تعداد ۴۵۶ نفر در استان قرارداد بیمه زنان خانه دار منعقد کرده اند که امسال با افزایش ۲۰۴ درصدی، آمار آنان به ۹۳۱ نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته ۸۵ درصد قرارداد‌ها به صورت غیر حضوری بسته شده بود و امسال ۹۸ درصد قراداد‌ها به صورت غیر حضوری بوده که افزایش ۱۳ درصدی در ارائه خدمات به صورت غیر حضوری را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در مجموع ۱۷ هزار بیمه شده در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در استان وجود دارند که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر بیمه زنان خانه دار، ۶۸۷ نفر بیمه دانشجویان، ۱۱۶۳ نفر بیمه اختیاری و ۱۲۶۵۰ نفر نیز در قالب مشاغل آزاد خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کرده‌اند.

فراتی خاطر نشان کرد: تعهدات مورد استفاده برای این گروه از بیمه شدگان را شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و خدمات درمانی در صورت قرارداد برشمرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار